Прочетен: 3218 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.05.2020 15:14
Част 5
Така настъпва дългогодишен мир в Израил. След смъртта на Гедеон (Богдан Войвода), синът му Авимелех става съдия (войвода) на Израил. Той е бил един от 70-те синове на Богдан от една негова наложница от Сихем (Шумен).
6. Авимелех (Владислав, Ладку е Войвода на Молдова 1365 до 1373 г.) . След благословията на вуйчовците си от Шумен, той отива в Офра (Сирет) и убива останалите си братя, с изключение на Иотам, който по това време се е бил укрил.
За този Израилски „съдия” Фоменко и Носовски правят един интересен паралел. Според „Синусуида на Жабински”, който показва ясно паралелизма във вековете, събитията от 14 век са дублирани и в края на 4 и началото на 3 век пр. н. ера. От това време те са взели паралела между Авимелех и цар Пир. При двамата е характернен начина, по който намират смъртта си. Двамата са убити по един необичаен начин. При обсадата на един град (Телец при Авимелех) и (Аргос при Пир) и двамата са убити от една жена, която ги убива с камък, хвърлен върху главите им. И двамата смъртно ранени, по един и същи начин молят оръженосецът им да ги доубие. Това не е случайно повторение, а една и съща случка, дублирана два пъти в световната история. Ето ви и пример:
Цар Пир (Епирски) е син на Еакид (Гедеон) и след смъртта си отива при Главкия (в България).
Авимелех е син на Гедеон (Богдан Войвода). След смартта на баща си отива в Сихем (Шумен) в България.
Цар Пир (Епирски) е роден във Фарсала (Тесалия). Тарсала ТРС е обратен прочит на Сирет ТРС.
Авимелех е роден в Офра (Сирет в Молдова)
Цар Пир е втори братовчед на Александър Велики (чрез Александровата майка Олимпия).
Авимелех е роднина на Иисус Навин.
Пир прекарва детството си в двора на илирийския цар Главкия, който му дава обежище и го осиновява.
Авимелех живее в двора на българския цар в Шумен, брат на майка му.
[9:1] Авимелех, Иероваалов син, отиде в Сихем при вуйките си, говори тям и на цялото племе на майчиния си баща.
Цар Пир: Съпругата на Гравкия е му Бероеа (Beroea), молосийска принцеса.
Авимелех получава пари от дома на Ваалверита
[9:4] И дадоха му седемдесет сикли сребро от дома на Ваалверита; Авимелех нае за тях безделници и скиталци, които и тръгнаха подире му.
[9:5] И дойде в дома на баща си в Офра и уби братята си, седемдесетте Иероваалови синове, върху един камък. Остана само Иотам, най-малкият Иероваалов син, защото се беше скрил.
„МОЛосийска” принцеса в действителност е „БОЛоска” и това заместване ва „Б” с „М” е в резултат от липсата на буквата „Б” м гръцката азбука и заместването му с „М” в този случай. България, Влахия, Молоси – всичко е означавало едно, но написано на български, латински и гръцки.
За молосите във Википедия пише следното:
„Молосите (гр. Μολοσσοί) са древен народ в Епир от времето на микенската култура. На североизток от молосите са чамите, на юг теспротите, а на север - илирите. Молосите участват в Епирската лига, а по-късно 150-те хил. молоси за поробени от Рим. Областта, която са обитавали остава с името Молосия.”
АВИМЕЛЕХ означава буквално БАЩА НА МОЛОХИТЕ (Молосите, Влахия).
Когато е на 12 години Пир е заведен от осиновилият му баща обратно в Епир и поставен за цар на молосите. Скоро след това в Епир опозицията под ръководството на Неоптолем го изгонва през 302 пр.н.е. от страната.
Авимелех има вражда с брат си Иотам, който бяга в Беер (Епир).
[9:7] Като разказаха за това на Иотама, той отиде и застана навръх планина Гаризим и, като издигна гласа си, викаше и им говореше: чуйте ме, жители сихемски, и Бог ще ви чуе!
[9:8] Едно време тръгнали дърветата да си помажат цар и казали на маслината: стани ни цар.
[9:9] Маслината им казала: нима да оставя тлъстината си, с която чествуват богове и човеци, и да тръгна да се скитам по дърветата?
[9:10] Тогава казали дърветата на смоковницата: дойди ти, да ни станеш цар.
[9:11] Смоковницата им казала: нима да оставя сладостта си и хубавия си плод и да тръгна да се скитам по дърветата?
[9:12] И казали дърветата на лозата: дойди ти, да ни станеш цар.
[9:13] Лозата им казала: нима да оставя сока си, който весели богове и човеци, и да тръгна да се скитам по дърветата?
[9:14] Най-сетне всички дървета казали на тръна: дойди ти, та ни стани цар.
[9:15] Трънът казал на дърветата: ако наистина ме туряте за цар над себе си, то дойдете да си починете под сянката ми; ако ли не, ще излезе огън от тръна и ще изгори кедрите ливански.
[9:16] И тъй, вижте, по истина и по правда ли постъпихте, като турихте за цар Авимелеха? и добре ли постъпихте с Иероваала и дома му, и съобразно с неговите добрини ли постъпихте?
[9:17] За вас се би баща ми, не жалеше живота си и ви избави от ръцете на мадиамци;
[9:18] а вие сега въстанахте против дома на баща ми и убихте седемдесетте синове на баща ми върху един камък и турихте за цар над жителите сихемски Авимелеха, сина на робинята му, защото е ваш брат.
[9:19] Ако сте днес постъпили по истина и по правда с Иероваала и с дома му, то (да бъде върху ви благословение и) радвайте се на Авимелеха, и той да се радва на вас;
[9:20] ако ли не, нека излезе огън от Авимелеха и да изгори жителите сихемски и целия дом на Мило, и да излезе огън от жителите сихемски и от дома на Мило и да изгори Авимелеха.
[9:21] И побягна Иотам, избяга и отиде в Беер, и живя там скришно от брата си Авимелеха.
„Пир е смятан за високоталантиран генерал и стратег. Понеже опитът му по време на Диадохен войните да вземе Македония не успяват, се отправя, поради молба за помощ от гръцкия град Тарент към Италия и се пренася там с 30.000 души силна войска и с 20 военни слона. Там Пир има през 280 и 279 пр.н.е. в Пирската война против Рим няколко успеха, които са постигнати с големи загуби и жертви (оттам и изразът „Пирова победа“). Пир печели победа през 279 пр.н.е. при Аскулум (Аускул) в Южна Италия над римляните. Той търпи там обаче толкова големи загуби, че трябва да моли победените за мир.”
От Википедия
Ето в действителност къде се води тази битка и къде е бил античният Рим по времето на Пир и Авимелех:
Авимелех:
В Сихем (Аскулум, Шумла, Шумен) пристигна и Гаал (Лизимах), Еведов син, с братята си, и ходеха по Сихем (Аскулум, Шумла), и жителите сихемски (Аскулум, Шумла) се ослониха на него.
[9:27] И излязоха на полето, и беряха гроздето си, и тъпчеха го в жлебове и ликуваха, и отиваха в дома на своя бог, ядяха и пиеха, и проклинаха Авимелеха (Пир).
[9:28] Гаал (Лизимах), Еведов син, думаше: кой е Авимелех (Пир) и що е Сихем (Аскулум, Шумен), та да му служим? не е ли той Иероваалов (Хор Бел, Богданов) син, и не е ли Зевул (Селевк) негов главен началник? служете по-добре на потомците на Емора (Аврраам, Баща на Рим), баща Сихемов (Аскулум, на Шумен), а нему защо да служим?
[9:29] Ако някой дадеше тоя народ в ръцете ми, аз бих изгонил Авимелеха (Пир). И казано бе на Авимелеха (Пир): увеличи войската си и излизай.
[9:30] Зевул (Селевк), началник на града, чу думите на Гаала (Лизимах), Еведов син, и се силно разгневи.
[9:31] Той прати тайно пратеници при Авимелеха (Пир) да му кажат: ето Гаал (Лизимах), Еведов син, и братята му дойдоха в Сихем (Аскулум, Шумен), и на", бунтуват града против тебе;
[9:32] затова стани нощес, ти и народът, който се намира с тебе, и постави засада на полето;
[9:33] а сутринта, по изгрев-слънце, стани рано и пристъпи към града; и когато той и народът, който е с него, излязат срещу тебе, тогава прави с тях, що ти ръка може.
[9:34] И Авимелех (Пир) стана през нощта, и целият народ, който се намираше с него, и туриха в засада при Сихем (Аскулум, Шумен) четири дружини.
[9:35] (Сутринта) Гаал (Лизимах), Еведов син, излезе и застана при градските порти; и стана Авимелех (Пир) и народът, който бе с него, от засадата.
[9:36] Гаал (Лизимах), като видя народа, каза на Зевула (Селевк): ето, народът се спуща отвръх планините. А Зевул (Селевк) му каза: сянката на планините ти се струва човеци.
[9:37] Гаал (Лизимах) пак говори и каза: ето народът се спуща от височините, и една дружина иде откъм дъба Меоним.
[9:38] И каза му Зевул (Селевк): де ти са устата, които казваха: "кой е Авимелех (Пир), та да му служим?" това е оня народ, който ти презираше; излизай сега и се бий с него.
[9:39] И тръгна Гаал (Лизимах) пред жителите сихемски (Шумен) и се удари с Авимелеха (Пир).
[9:40] И Авимелех (Пир) се спусна подире му, а той побягна от него; и паднаха много убита до самите градски порти.
[9:41] И Авимелех (Пир) остана в Арум (Рим), а Гаала (Лизимах) и братята му Зевул (Селевк) изгони, за да не живеят в Сихем (Аскулум).
Авимелех – Владислав Laţcu (1365 – 1373 г.), син на Богдан І, е бил войвода (съдия) на Израил и затова можем да го видим в историята както войвода на Молдова, така и на Херцеговина (Хум). Само дето там е под името Влатко Вукович (Vlatko Vukovic - ? – 1392 г.). Вукович е синоним на Войвода, защото (вълкът с вой води глутницата) а Войводата със закони съди народът на Израил. В Черна Гора (Зета) той е познат под името Балса (Balsa), царувал в края на 14 век.
(Каква история учим в училище?)
Следва.