Сега, след като видяхме кои са дванадесетте съдии на Израил, нека да се опитаме да открием някой техен дубликат в други истории. Фоменко прави един паралел между библейската Дебора и френската героиня Жана д Арк.
http://chronologia.org/reconstr3/rec3.html
Но дали тази героиня е френска, ще се убедите сами?
Аз пък ще направя друг паралел – между Жана д Арк и Доротея Българска.
Първата прилика е в имената. Жана Дарк (Дарт) е френското звучене на истинското име на Йоана Доротея българска. Българските владетели от 14 и 15 век и Войводите на Угровлахия и Молдова са носели титлата Йоан. За първите подробно е писал Паисий в 1762 г.:
„Когато по едно време дунавските българи пак отстъпили от православието в езичеството, бог изпратил на българския народ тоя блажен цар Михаил, просветил го със светото кръщение, показал чудеса със светия кръст в неговата ръка и скоро чул неговата молитва... И тоя втори просветител на българския народ (първият според Паисий е покръстилият се Тривелий), свършил своя свет и богоугоден живот в голям мир и благочестие, наречен Йоан-Михаил, праотец на всички български царе. Ония, които царували след него, поддържали неговото благочестие, били от неговото племе и род и се подписвали с неговата титла. В зографските грамоти го наричат: Йоан-Михаил, наш велик праотец между българските царе. Не можем да пристъпим неговата заповед, което е изпърво заповядал, и ние го потвърждаваме. Така българските царе имали на велика почит тоя блажен цар Йоан-Михаил.”
"В Угровлашко владетелите след Йоан Басараб, също носят като първо името Йоан, което е изписвано като ІW, ІWАNЪ или ІWNЬ. Тази традиция се запазва чак до средата на 16 век.
Докато в Угровлахия управлява династията Басараб, в България престола от 1323 до 1396 г. се заема от представителите на т. нар. Шишманова династия. С изключение на първия цар от тази династия – Михаил Шишман, всички останали са познати и с Йоан като първо име: Йоан Стефан, Йоан Александър, Йоан Шишман, Йоан Срацимир. Освен тези официални царе, Йоан Александър е имал при управлението си за съцаре сина си Йоан Шишман от брака си с влахкинята Теодора (починал невръстен), и още един Йоан Шишман – син от брака си с еврейката Сара. Всъщност само първия син на цар Йоан Александър – Михаил Асен (също починал рано) не е познат като Йоан. Братът на Йоан Александър се отбелязва с името Йоан Комнин Асен. Родители на двамата братя Александър и Комнин с първо име Йоан и трето Асен, са деспот Срацимир и Кераца Петрица."
От Форум "БГ Наука"
Доротея
Българска е дъщеря на Иоан Срацимир и Ана Бесараб и е съвсем логично също да е
носила титлата Иоан пред името си.
Жана също
означава Иоана, а Дарк, или Дарт означава Доротея. Дотук едно съвпадение.
Жана Дарк е родена около 1412 г. в село Домреми в Лотарингия (Източна Франция), или ДОМът и е бил в РИМ. Рум, Ромелия, Рим, така са наричали нашите земи през този период, а не е било някакво бедно селце с това име.
За Доротея Българска се знае, че е родена в град Видин от Ана Бесараб, дъщеря на влашкия войвода Николае.
Една легенда гласи, че Жана е незаконно дете на Изабела Баварска и орлеанския херцог
Бесараб (БСРБ) и Бавар (БВРС) в този случай е почти идентично.
И Жана и Доротея имат един покровител и той е свети Михаил.
Съвсем млада Жана отива в двора на Карл.
Доротея е пленена от унгарският крал (Карл) Лайош І и е отведена в неговият дворец.
Жана присъства на коронацията на Карл в катедралата в Реймс.
"През
декември 1374 в Свети Илия, близо до Нови Сад, Доротея се омъжва за бан Твърдко
I Котроманич. Така тя получава титлата баниса на Босна. През 1377 година
съпругът ѝ е коронован в Милешево над гроба на Свети Сава за общосръбски и
босненски крал и така Доротея става първата кралица на Босна и сръбските
земи."
Википедия
При една от версиите за живота на Жана, тя се е родила през 1407 г. и като принцеса по кръв тя се е спасила от кладата и е живяла след 1431 г. под името Жана д Армуаз. Това не е ли опит да се напише името на Твърдко КотРОМАНИЧ , (съпругът на Доротея), на френски или латински?
Дотук приликите
станаха много, от което можем да си направим следния извод: Не може да се укрие
истината за една такава личност, защото някакви закони в природата, рано или
късно възвръщат равновесието. Винаги ли ние българите по този начин трябва да
възстановяваме изгубената си история? Информация за Доротея Българска можем да
открием едва в двадесеттината реда във Википедия, или по някой ред в дадена книга.
В Библията има две-три страници за героичната Дебора, а във френската история
има десетки книги, романи, пиеси, поеми… И то за БЪЛГАРКА!
Това е всичко за Книга Съдии от Библията. Мога да напиша още много, но оставям нещо и за тези след мен.
Библията и българската история
Спиридон Габровски, История во кратце о ...