Част ІІ
Лот е стигнал до тази Загора,
която се е намирала в Епир. До там земята е била плодородна и се е напоявала,
защото тази Загори е предимно планинска и слабо населявана. Тук на северо-изток от
Загори ще трябва да търсим и библейските градове Содом и Гомор.
Дали Епир и съседните и
области са свързани по някакъв начин с България, можем да проверим във
Википедия:
„През средновековието
Епир е част от България при българските царе Симеон, Петър I, Борис II, Роман,
Самуил, Гаврил Радомир и Иван Владислав. През 1040 година Епир възстава против
византийците под водачеството на цар Петър Делян. В Епир избухва
антивизантийско въстание под българско водачество и през 1066 година. Няколко
години по-късно Епир отново въстава в подкрепа на българския цар Петър III
(през 1072).
От 1204 година до 14 век
съществува Епирско деспотство, което след битката при Клокотница е васално на
българският цар Иван Асен II. През 14 век Епир попада под властта на Душановото
царство, а в края на века - под османска власт. От Епир са родом известните
български братя пирати Марин и Ханко, действали през 14 век в пролива Отранто
между Адриатическо и Йонийско море. От Епир произхожда и известната бижутерийна
фамилия Булгари, основала едноименната световноизвестна търговска марка в
Италия.
От столицата на Епир -
Янина е родом българинът канонизиран като Свети Никола Нови Софийски. Албанецът
Али Паша, управител на Епир, се опитва около 1800 година да създаде независима
държава, но е убит от османците през 1821 година. [1] От 1913 година Епир е в
състава на Гърция.
В продължение на 700
години територията на Епир е в диоцеза на Охридската българска архиепископия.
Днес според етническото преброяване на населението на Епир в Гърция, то се
състои от куцовласи, православни албанци и гърци (според някои трактовки в
мнозинството си потомци на погърчени българи).
До 1912 година
топонимията на Епир е българска: Гурляна, Липляна, Ковища, Буково, Вичища,
Корнещи, Ряхово, Вачина, Горци, Рапища, Могилица, Гралища, Винища, Глоговица,
Буковица, Лясково, Врещеница, Липчища, Люпчища, Вургарели, Клисура, Грибово,
Гремница, Миляна, Враня, Врачища, Зеленица, Карица, Муха, Монастир, Граница,
Тополяни, Лепяна, Дромища, Воница, Зерково, Голяни, Завища, Лепени, Маврово,
Зиляхово, Довичино, Триклища, Селища, Горица, Мокища, Хрисовица, Сермон,
Селица, което е засвидетелствано от австрийските военни карти от това време.
Между 1941 и 1944 в Епир е основана арумънска автономна държава Самарина.”
Пиша тези неща, защото имат отношение към темата, както ще се убедите сами по-нататък.
След обещанието на Господ към Аврам за даването на всичките български земи на наследниците му, той (Аврам) тръгва и отива да живее в град Хеброн (Одрин).
[13:14] И рече Господ на Аврама, след като
Лот се отдели от него: дигни очи и от мястото, дето си сега, погледни към север
и юг, към изток и запад;
[13:15] защото цялата земя, която виждаш,
на тебе ще я дам и на потомството ти довека:
[13:16] и ще направя потомството ти като
земния пясък: ако някой може да изброи земния пясък, ще бъде изброено и твоето
потомство;
[13:17] стани, изходи тая земя надлъж и
нашир, защото Аз на тебе ще я дам (и на потомството ти завинаги).
[13:18] И вдигна Аврам шатрата си, и отиде
да се засели в дъбравата Мамре", що е в Хеврон; и там съгради жертвеник
Господу.
В ц. сл. Б-я:
14 Бог же рече авраму, повнегда разлучитися
лоту от него: воззри очима твоима и виждь от места, идеже ты ныне еси, к
северу, и ливе, и к востоку, и морю:
15 яко всю землю, юже ты видиши, тебе дам ю
и семени твоему во веки,
16 и сотворю семя твое, яко песок земный:
аще кто может исчести песок земный, то и семя твое изочтет:
17 востав проиди землю в долготу ея и в
широту: яко тебе дам ю и семени твоему во век.
18 И отселився аврам, пришед вселися у дуба
мамврийскаго, иже бяше в хевроне: и созда ту жертвенник Господу.
На територията на днешен Ираел няма нито едно селище, окончаващо на -брия, -диза, -пара, -дава и -дина. Това са типично тракийски окочания за селища, едно от които срещаме в „дуба мамврийскаго” като Месембрия, Силимбрия и т. н.
Ето и първата война, в която е участвал Аврам след пристигането си:
[14:1] И в ония дни сенаарският цар
Амрафел, еласарският цар Ариох, еламският цар Кедорлаомер и гоимският цар
Тидал, -
[14:2] всички тия царе тръгнаха на война
против Бера, цар содомски, против Бирша, цар гоморски, Шинава, цар на Адма.
Шемевера, цар севоимски, и против царя на Бела, сиреч на Сигор.
[14:3] Всички тия се съединиха в долина
Сидим, гдето е сега Солено море.
[14:4] Дванайсет години бяха те подчинени
на Кедорлаомера, а в тринайсетата година въстанаха.
[14:5] В четиринайсетата година дойде
Кедорлаомер, и царете, които бяха с него, и поразиха рефаимци в Ащерот-Карнаим,
зузимци в Хам, емимци в Шаве-Кириатаим,
[14:6] и хорейци в планината им Сеир, до
Ел-Фаран, що е при пустинята.
[14:7] И като се върнаха оттам, дойдоха при
извора Мишпат, сиреч Кадес, и съсипаха цялата земя Амаликитска, също и
аморейците, които живееха в Хацацон-Тамар.
[14:8] Тогава царят содомски, царят
гоморски, царят на Адма, царят севоимски и царят на Бела, сиреч на Сигор,
потеглиха и влязоха в бой с тях в долина Сидим,
[14:9] с Кедорлаомера, цар еламски, Тидала,
цар гоимски, Амрафела, цар сенаарски, Ариоха, цар еласарски: четирма царе
против петима.
Според Син. б-я, това е един вид въстание на петтима царе, или по-малки владетели, срещу коалиция на четирима други царе. Дванадесет години петтимата царе са били васали на някой си Кедорлаомер и навярно са спрели да му плащат налога. На следващата година те се съюзяват срещу неговото господство, а след още една година същият този Кедорлаомер идва да възстанови реда в покорените от него територии. Ако още един път повярваме на еврейските историци, то ще си кажем, че и тази история е една измислица, както и историите на Моисей, Самуил, Давид, Соломон и др., защото на територията на днешен Израел няма никакви доказателства за тяхната дейност. Аз съм вече доста голям и правя разлика между детската приказка и историческия разказ, затова реших да проверя дали има в българската история подобна война. В този случай много ми помогна църковно-славянската библия, защото там имената на царете и топонимите са написани по различен начин. В това можете да се убедите и сами:
1 Бысть же в царство амарфала царя сеннаарска,
и ариох царь елласарск, и ходоллогомор царь еламск, и фаргал царь языческий
2 сотвориша рать с ъ царем содомским и с
варсою царем гоморрским, и с сеннааром царем адамы и с симовором царем
севоимским, и с царем валаки: сия есть сигор.
3 Вси сии совещашася на юдоль сланую: сие
есть море сланое.
4 Дванадесять лет тии работаша
ходоллогомору: третияго же надесять лета отступиша.
5 И в четвертое надесять лето, прииде
ходоллогомор, и цари иже с ним, и изсекоша исполинов сущих во астарофе и в карнаине,
и языки крепки вкупе с ними, и омеов, иже в сави граде,
6 и хорреов, иже в горах сиирских, даже до
теревинфа фарана, иже есть в пустыни.
7 И возвратившеся приидоша ко источнику
судному, иже есть кадис: и ссекоша вся князи амаликовы, и аморреов живущих во
асасанфамаре.
8 Изыде же царь содомский и царь
гоморрский, и царь адаманский и царь севоимский, и царь валаки, сия есть сигор:
и ополчишася противу их на брань во юдоли сланой,
9 на ходоллогомора царя еламска и фаргала
царя языческа, и амарфала царя сеннаарска и ариоха царя елласарска: четыри цари
на пять.
Вижте как един от четиримата насилници „Кедорлаомер” се превръща в „Ходоллогомора”. Тук ясно се вижда преминаването от „х” на „к” и от „л” на „р”. Освен това „фаргал царь языческий” се превръща през по-късният еврейски превод, (от който е преведена син. б-я) в „гоимският цар Тидал”.
Сами можете да проследите и разликите и в другите имена. Като гледах условията за възникване на войната и развоя на действие на самата война, започнах да търся паралелни събития в нашата история. За правилния паралелизъм трябваше в тази война да са намерили смъртта си двама от въстаналите царе – содомския и гоморския. Нека започнем първо от имената на насилниците.
Сенаарският цар Амрафел (амарфала) МРФ(Т) е
Амурат І (МРТ), а Кедорлаомер (Ходоллогомора) е Хаджи Гази Евренос бей, който командва лявото крило при Черноменската битка
и след нея завладява последователно Ипсала, Гюмюрджина, Сяр, Дойран, Прилеп,
Скопие и Призрен. Получава като удж Скопско.
Следва.
Моисей стига до Обетованата земя
Войните на Моисей - Аспарух в Дакия