Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2011 01:27 - Евангелие и енкулпион (кръст)
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 4975 Коментари: 0 Гласове:
1



Нека сега се върнем на Евангелията. Ще дам съвременото виждане за Евангелията:

"Евангелие (от гръцки , „блага вест“, евр. - besora - бесора) В първите четири книги от Новозаветния канон, се разказва за живота и учението на Иисус Христос – Неговото раждане, земен живот, дейност, кръстна смърт, Възкресението и Възнесението Му. В по-широк смисъл на думата под Евангелие се разбира и целият Нов Завет.
Освен каноничните евангелия на Матей, Марк, Лука и Йоан - е имало и други, но църквата е признала само тези четири като автентичен израз на апостолското благовестие.
Най-ранните писмени доказателства за Четирите Евангелия, разбирани като свещени книги приети от Църквата, се появяват към втори век. За това пишат св.Папий*, Тациан *, св.Ириней Лионски*, а също сведения откриваме и в Антимаркионския пролог* и Мураториевият канон *.
В античния дискурс, под думата Евангелие се е разбирало преди всичко провъзгласяването на някаква радостна и окуражаваща новина (например, съобщение за военна победа), тържество в чест на тази новина, или наградата, която получавал донеслия радостната вест. По сходенен начин се е разбирала и думата – besora в Стария Завет (Исая 52:7, 61:1), но там тя вече носи сотериологично значение. Когато Иисус Христос и Неговите апостолите са използвали думата Евангелие, то това не е било в смисъл на книга, а на проповед за Божия спасителен план и самото съдържание на тази проповед (Матей 11:5, Лука. 4:18; Деяния 6:2; Рим. 1:1).
Не е известно кога точно кодифицирането на Христовото Благовестие е започнало да се нарича Евангелие, но във всеки случай, ако в първата половина на втори век Папий* и св. Иустин * все още използват тази дума, (според някои изследователи началното название на разказите за делата на Иисус Христос са се наричали Логии – изказвания, изрази) то към края на същия век думата Евангелие става общоприета.

Благата вест Христова се е предавала от апостолите и за това нейната кодифицирана форма е започнала да се нарича Евангелие според Матей, според Марк, според Лука, според Йоан. С думата според се подчертава нещо изключително важно, че първоизточника на Евангелието, на Благата вест е Сам Господ, думите и делата на Когото, Църквата възвестява на света чрез устата на четиримата евангелисти."

---------------------------------------------------------------------------

"Иисус употребява тази дума, като с нея обозначава Своето спасително учение и извършеното от Него изкупление и спасение на човешкия род – “идете по целия свят и проповядвайте Евангелието на всички твари” (Марк 16:15). В същия смисъл са употребявали тази дума и апостолите Христови.

Понеже Христовото учение и спасително дело са донесли радост на цялото човечество – наричат се Евангелие, което значи: съобщавам, обявявам радостна вест, благовествам, проповядвам Христовото евангелие, т. е. учението за изкупителното дело на Иисус Христос.

В Новозаветната писменост името “Евангелие” е дадено на книгите, описващи пълно и системно живота, учението и изкупителното дело на Христос, а именно на книгите на Матей, Марк, Лука и Йоан. Най-древно свидетелство за наименованието “Евангелие” е запазено в “Дидахи” (края на І в.); като цитира молитвата “Отче наш”, по същия начин както тя се намира в евангелието от Матей, авторът на “Дидахи” казва: “Както заповядва Господ за Своето евангелие”. Още от древност се е вярвало, че Провидението е наредило да има 4 евангелия. Въз основа на видението на св. пророк Йезекиил и на св. Йоан Богослов 4-те евангелия имали определени символи: 1) от Матей – образ на човек; 2) от Марк – образ на лъв; 3) от Лука – образ на теле; 4) от Йоан – образ на орел. Всеки от тези символи има своето значение: човек – евангелието говори за родословието на Христос; лъв – започва с разказ за Йоан Кръстител, живял в пустинята, която е жилище на лъвовете; телец – жертвоприношението на свещеник Захария; орел – учението на св. Йоан Богослов се издига до големи висини.

Когато под думата “Евангелие” се разбира книга, съчинение, то тогава изразът “Евангелие на Матей” се явява правилен. В този смисъл се говори в 85 правило.

Редът на евангелията има древен произход. В Мураториевия канон е запазен сегашният ред. Сегашният ред на евангелията е хронологически, според времето на произхода им. Евангелието от Матей е първо по произход, а от Йоан - последно.

Първите три евангелия: от Матей, Марк и Лука се наричат синоптически евангелия. Гръцката дума “синопсис” значи сравнение, общ преглед, обзор. От тази гръцка дума, тези евангелия (Матей, Марк и Лука) са получили названието си “синоптически”, а авторите им “синоптици”."

http://mirianin.com/node/17

Ако погледнем как се чете уж гръцката дума Евангелие ще видим, че тя съвсем не е гръцка.

Евангелие = Еван + Г + Ел + ие

"Еван", или Иван е името на главният герой в тези книги. Буквата "Г" е ГЕЯ, Земята, а "ЕЛ" е Бог. На първият език се чете така: "Иван Земен Бог". В старите църковно-славянски Евангелия тази дума не съществува, а на нейно място виждаме българското БЛАГОВЕСТВОВАНИЕ. Това е буквално "Блага вест", или "Вест от, на, за Благо". Който добре е запознат с текста на четирите Евангелия ще види, че те съвсем не са "благи". Така, че "Блага вест" отпада и остава "Вест от, на, за Благо". Църквата е изопачила много от тълкуването на тези святи книги.

Защо Евангелията са точно четири, като знаем, че преди е имало няколко десетки книги с подобно съдържание? Отговор на този въпрос ми даде Карл Луис с книгите си "Хрониките на Нарния". В тях главни герои са лъвът Аслан и четири деца - Сюзън, Питър, Едмънд и Люси Павенси. Вече споменах за приликите между тези деца и моите Жана, Александър, Благовест и Любомира. В имената на героите на "Хрониките на Нарния" ще срещнете евангелските Христос и четиримата евангелисти. Лъвът Аслан е "Лъвът от Юдино коляно", за който говори Откровението. Аслан е име, съставено от думите-срички Ас(з) + ел + ан, или "Аз Бог от Небето". Четирите деца Павенси пък са четиримата евангелисти, или четирите деца на Хор. Вижте момичетата Сюзан и Луси (Lusy) са подобни на Йоан и Лука (Luca). Сюзан, Жана, Йоана са едно и също. Матей (Матфей МТТ) е Едмънд ДМнД, а Марко е Питър. Ето защо евангелията са четири, заради четирите деца на Хор, а не заради тълкуванията на църковниците. Образите на животните и човека, които символизират тези евангелисти всъщност са Четирите Стихии в човека и природата. В Евангелията те са:

1) от Матей – образ на човек, Вода;

2) от Марк – образ на лъв, Огън;

3) от Лука – образ на теле, Земя;

4) от Йоан – образ на орел, Въдзух.


image

Канопи - Децата на бог Хор (четири стихии).

"В късната епоха населението на Канопия почитало един Озирис, който имал формата на делва, завършваща с глава; поради някакво объркване сред антикварите, до края на миналия век, затваряните със запушалка във форма на глава съдове, които служели за съхранение на вътрешностите на мумиите, се наричат канопи. Те са четири на брой: един - за черния дроб, втори - за белите дробове, трети - за стомаха и четвърти - за червата. В началото всеки от тях бил покриван с плосък камък. В епохата на Новото царство похлупакът приемал формата на главата на покойника и едва в Късната епоха всеки от канопите бил оформян като дух, осигуряващ правилното функциониране на съответния орган на живото тяло: Амсет - с човешка глава, Хапи - с глава на песоглавец, Дуамутеф - с кучешка глава и Кебезенуф - със соколова глава. Наричали ги синове на Хор и ги поставяли под покровителството на Изида, Нефтида, Нейт и Селкис. Именно те трябва да са изобразени върху всяка една от четирите страни на ковчега с канопите на Тутанкамон."

Вижте пък как са при моите деца:

1) Жана - Огън, лъв

2) Александър - Вода, човек

3) Благовест - Земя, телец

4) Любомира - Въздух, орел.

На много от кориците на Евангелията Христос е нарисуван в центъра на кръст, а в ъглите са дадени четиримата евангелисти.




image

Розенкройцерите и масоните слагат в средата на кръста роза. Розата също е символ на Христос. Обратно прочетена думата "роза" означава "Аз хОР".

 

 image

 

Това би трябвало да е и моя символ - Аз ОРос, победител на Четирите Стихии (кръст), с пет деца (колесница от четири коня с Нике за водач).

На гръцки кръстът се наричат още и "енкулпия". Съгластните в тази дума са НКЛП. в гръцкия език няма буква Ж и тя тук е заменена с близката по вид буква К, а на липсващата в тяхната азбука Б отново е заменена с П. Така съгластните стават НЖЛБ. Обратно прочетени ще видите, че те стоят в думата "БЛаЖеН". По този начин едва сега може да ви стане ясно какво точно символизират християнския кръст, свастиката и много други подобни символи. Противниците на християнството нападат вярващите християни, защото носят на врата си и се молят на уреда за измъчване и смъртта на техният Бог Христос - КРЪСТА. Наистина, няма никакъв смисъл, ако не приемем всички, че кръстът е символ на БЛАЖЕНСТВО, покоряване и подчиняване на четирите стихии.

Б - Благовест

Л - Любомира

А - Александър

Ж - Жана

Е - работя по въпроса

Н - Никола

 Моето име е Благо и съм Блажен!

[2:13]  И пак: "Аз ще се уповавам Нему". И пак: "ето Ме Мене и децата, които Бог Ми даде". 
[2:14]  А понеже децата са участници в плът и кръв, то и Той еднакво взе участие в същите, та чрез смъртта да порази оногова, у когото е властта на смъртта, сиреч дявола, 
[2:15]  и да избави ония, които от страх пред смъртта през цял живот бяха подложени на робство. 
[2:16]  Защото, наистина, не от Ангели приема естество, а от потомството Авраамово приема; 
[2:17]  затова длъжен бе да прилича по всичко на братята, та да бъде милостив и верен първосвещеник във всичко, що се отнася до Бога, за очистване греховете на народа. 
[2:18]  Защото в това, що Сам претърпя, като биде изкушен, може и на изкушаваните да помогне. 

Из "ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО ЕВРЕИТЕ"





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1665911
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930