Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2018 17:22 - Александър ІІІ Македонски е сякъл монети в град Филипопол (Пловдив)
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 2492 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 30.12.2018 20:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Винаги съм размишлявал върху темата за македонските монети на Филип ІІ Македонски и синът му Александър ІІІ. Те се срещат (най-вече бронзовите) в изобилие на територията на Древна Тракия с център Пловдив. Откриват се в Пловдивски, Пазарджишки и Старозагорски окръг, като само около Пловдив и Перущица и Устина (древната Бесапара) излизат в големи колективни находки. Историците ни убеждават, че Филип ІІ е царувал в град Пела, където се е родил и синът му Александър Македонски. Само дето в района на Пела, а и на територията на цяла Македония не се срещат толкова монети с тяхните изображения, отколкото в околностите на Пловдив. Говорил съм с гръцки и македонски археолози и те са ми заявявали, че от 200 македонски монети от династията на Филип ІІ само десет са на Филип ІІ и Александър ІІІ. При нас е обратното. На 200 монети от този период само десеттина не са Филипови и Александрови. Всичко това ни кара да си мислим, дали в трад Филиппопол не са сечени монети на тези царе? Потърсих в литературата и открих следното: В книгата "The ifinage in the name of ALEXANDER THE GREAT and PHILIP ARRHIDAEUS" том 2 открих монетарници със следните букви: Ф, Фi и ФIЛ, ккоето ни насочва към античния Филиппопол. Тези монограми съществуват на златните статери, сребърните драхми и тетрадрахми, както и на бронзовите монети на Александър ІІІ Македонски. След моето изследване, чрез което доказах, че Александър е роден в Пловдив (Филипопол), трябва да допуснем и отсичане на монети в града. Преди да се нарече Филиппопол (в чест на завоевателят му Филип ІІ), градът е носил името Пулпудева, от което произлиза и днешното му име Пловдив. Не открих в нета монети с монограм ФIЛ, но открих с ФI на една тетрадрахма и Ф на тетрадрахма и бронзова монета.

image
image


image



Гласувай:
2



1. shtaparov - Абсолютно съм съгласен с теб- няма ...
01.01.2019 15:17
Абсолютно съм съгласен с теб- няма друга логика,която да обясни тази буква "Ф" върху част от монетите!
цитирай
2. horos - Между другото, аз съм и добър нумизмат.
01.01.2019 15:52
Нумизматиката ми е основната историческа дисциплина и от нея тръгна интереса ми към Александър Македонски. Задавал съм си много въпроси и понеже официалната история не ми даваше отговори, започнах да си отговарям сам. Филип не е давал името си на други градове на Балканите, а на изток от тях не е воювал. Буквите Ф, ФIЛ и ФЛ на монетите на Александър се отнасят единствино за град Филипопол.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1654315
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031