Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.12.2011 05:29 - Светото тайнство Причащение (Евхаристия)
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 5081 Коментари: 5 Гласове:
8

Последна промяна: 25.12.2011 05:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

imageПричащението (Евхаристията) е велико тайнство. В него вярващите споменават живота, страданията и смъртта на Спасителя. Освен това се извършва по-важно и по-велико дело: чрез действието на Светия Дух евхаристийният хляб, който вярващите приемат по време на светата Литургия, се претворява (преобразува се, преобръща се) в истинско Тяло, а виното - в истинска Кръв на Христа Спасителя. По този начин вярващите се съединяват най-пълно и неразделно с Христа -  изворът на вечния живот, за опрощаване на греховете и получаване на вечен живот.

В Литургията на верните, като извършват Евхаристията, свещениците в Православната църква произнасят следната древна молитва:

"Като припомняме, прочее, тази спасителна заповед ["това правете за мой спомен"] и всичко, което за нас е било: кръст, гроб, тридневно възкресение, възшествие на небето, стоене отдясно, Второто и славно пришествие - принасянето на Твоето от Твоето от всичко и за всички".

Така на всяко богослужение Църквата възпоменава светото тайнство Евхаристия, установено от Самия Господ Иисус Христос.

Още преди Своите страдания Иисус Христос подготвил народа и учениците Си, за да могат те да разберат спасителната сила и значението на св. Причастие. Когато наситил чудесно с пет хляба и две риби повече от поет хиляди души, Той изложил пред народа учението, че за вечния живот е необходимо да вкусят Неговите Тяло и Кръв:

"Аз съм хлябът на живота. Бащите ви ядоха мана в пустинята, и умряха; а хлябът, който слиза от небето, е такъв, че който яде от него, не ще умре. Аз съм живият хляб, слязъл от небето; който яде от тоя хляб, ще живее вовеки; а хлябът, който Аз ще дам, е Моята плът, която ще отдам за живота на света. Тогава иудеите се запрепираха помежду си, думайки: как може Той да ни даде плътта Си да ядем? А Иисус им рече: истина, истина ви казвам: ако не ядете плътта на Сина Човечески и не пиете кръвта Му, не ще имате в себе си живот. Който яде Моята плът и пие Моята кръв, има живот вечен, и Аз ще го възкреся в последния ден. Защото плътта Ми е наистина храна, и кръвта Ми е наистина питие. Който яде Моята плът и пие Моята кръв, пребъдва в Мене, и Аз в него. Както Мене е пратил живият Отец, и Аз живея чрез Отца, тъй и който Мене яде, ще живее чрез Мене. Този е хлябът, слязъл от небето. Не както бащите ви ядоха маната и умряха: който яде тоя хляб, ще живее вовеки" (Иоан 6:48-58).

Още по-ясно учи Христос за светото Причастие на Тайната вечеря:

"И когато ядяха, Иисус взе хляба и, като благослови, преломи го и, раздавайки на учениците, каза: вземете, яжте: това е Моето тяло. И като взе чашата и благодари, даде им и рече: пийте от нея всички; защото това е Моята кръв на новия завет, която за мнозина се пролива за опрощаване на грехове" (Мат. 26:26-28).

Същото говори за светото Причастие и св. апостол Павел:

"Чашата на благословението, която благославяме, не е ли общение с кръвта Христова? Хлябът, който ломим, не е ли общение с тялото Христово?" (1Кор. 10:16).

И по-нататък той обяснява:

"Защото един хляб, едно тяло сме ние многото, понеже всички се причестяваме от един хляб" (ст.17)т.е. причастяваме се от "живия хляб", "небесния хляб" - Христа, Който е казал: "Аз съм хлябът на живота" (Иоан 6:35).

"Защото, колчем ядете тоя хляб, и пиете тая чаша, ще възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той. Затова, който яде тоя хляб или пие чашата Господня недостойно, виновен ще бъде спрямо тялото и кръвта Господня. Но нека човек да изпитва себе си, и тогава да яде от хляба и да пие от чашата. Защото, който яде и пие недостойно, той яде и пие своето осъждане, понеже не различава тялото Господне. Затова между вас има много немощни и болни, а и умират доста" (1Кор. 11:26-30).

От всички посочени места на Свещ. Писание се разбира, че в св. тайнство Причастие като хляб и вино ние приемаме истинските тяло и кръв Христови за съединение с Него, за опрощаване на греховете и за получаване на вечен живот. Затова, който отрича Причастието, или който не признава, че с него се приема истинското Тяло и Кръв Христови за прощаване на греховете, той не ще има вечен живот, защото Сам Христос казва:

"Ако не ядете плътта на Сина Човечески и не пиете кръвта Му, не ще имате в себе си живот. Който яде Моята плът и пие Моята кръв, има живот вечен, и Аз ще го възкреся в последния ден" (Иоан 6:53-54).

 

image

www.pravoslavieto.com/docs/Tainstva/prichastie/index.htm

Това е най-общото, което можете да намерите за причастието. Днес духовниците не знаят какво е искал да каже Христос, като е учил последователите си да се причестяват с хляб и вино. Той сравнявал хляба със своето тяло, а виното с кръвта си. Защо, ще попитат много от вас и трудно могат да намерят правилния отговор. Аз също не знаех, докато един ден осъзнах истината.
Моето тяло също се е превърнало в хляб, а кръвта ми във вино. 
Някой може да си помисли, че снощи съм препил и все още не съм достатъчно изтрезнал и затова пиша тези неща, но не е така.
Моите деца са живото доказателство за това превъплащение. 
Нека да си припомним Посланието на Павел към Евреите. Там той казва следното, когато говори за Христос:

[2:13]  И пак: "Аз ще се уповавам Нему". И пак: "ето Ме Мене и децата, които Бог Ми даде". 
[2:14]  А понеже децата са участници в плът и кръв, то и Той еднакво взе участие в същите, та чрез смъртта да порази оногова, у когото е властта на смъртта, сиреч дявола, 
[2:15]  и да избави ония, които от страх пред смъртта през цял живот бяха подложени на робство. 
[2:16]  Защото, наистина, не от Ангели приема естество, а от потомството Авраамово приема; 
[2:17]  затова длъжен бе да прилича по всичко на братята, та да бъде милостив и верен първосвещеник във всичко, що се отнася до Бога, за очистване греховете на народа. 
[2:18]  Защото в това, що Сам претърпя, като биде изкушен, може и на изкушаваните да помогне.  

Децата на Христос, като "участници в плът и кръв" са живото доказателство, че той се е превърнал в "хляб" и "вино", от което могат да ядат всички желаещи, за да се съединят с него и заедно да наследят Царството Божие.

Как се прави хляба? В направата му участват четирите стихии: Земя, Вода, Въздух и Огън.

Житото (Земя) се смила на брашно и се омесва с втория елемент Вода. В тази смес се слага малко хлебна мая и се оставя за няколко часа да втаса чрез третия елемент Въздух. Накрая се слага в пещта и четвъртият елемент Огън изпича хляба.

Същото е и с виното:

Гроздето е Земя, сокът му е Вода, ферментацията става чрез Въздух и накрая превирането на виното е Огън.

Четирите ми деца, родени като жалони в моя живот са Четири Стихии. Всяко едно от тях с раждането си е показвало каква стихия съм подчинил в живота си.

Жана е Стрелец - Огън и доказателство за подчиняване на Невежеството.
Александър е Риби - Вода и чрез него подчиних Страстите си (Желанието да притежавам).
Благовест е Телец - Земя, Егото (Желанието да се изявявам) беше подчинено.
Любомира е Близнаци - Въздух. Тя ми донесе Хармонията между Духа и Материята.

Също както при хляба и виното!

Още веднъж ще ви напомня посланията на Толкин, умело прикрити в книгата му "Властелинът на пръстените". Четирите хобити там са четирите Стихии, или децата на Христос.
Същото е и при "Хрониките на Нарния" на Карл Луис и останалите примери, които съм ви показвал преди.

"И когато ядяха, Иисус взе хляба и, като благослови, преломи го и, раздавайки на учениците, каза: вземете, яжте: това е Моето тяло. И като взе чашата и благодари, даде им и рече: пийте от нея всички; защото това е Моята кръв на новия завет, която за мнозина се пролива за опрощаване на грехове" (Мат. 26:26-28). 

С тези теми тук, аз също като Христос ви давам да пиете от моето вино, и да ядете от моя хляб.

Тази нощ се роди Христос!
Честито на всички!




Гласувай:
8



1. voinov50 - !!!
25.12.2011 06:56
Весели празници!
цитирай
2. bven - Честита Коледа!
25.12.2011 11:31
БИСЕР - СРЕБЪРНИ КРИСТАЛИ ПАДАТ ОТ НЕБЕТО ПАК
НОСЯТ РАДОСТ И ВЕСЕЛИЕ В КЪЩИ С КОЛЕДНИЯ ЗДРАЧ

В ТОЗИ ЧАС ПРЕДИ ХИЛЯДОЛЕТИЯ ДОШЛА ПРИ НАС ЗВЕЗДА
СВЕТЛА, СИЛНА, СЪС СИЯЙНА КРАСОТА

ДАР ЗА ХОРАТА ОТ НЕБЕСАТА - ТЪЙ БИЛА НАРИЧАНА В СЪРЦАТА

- НЕКА ВСИЧКИ ДА СА ВЕСЕЛИ, ЩАСТЛИВИ, ДА ЖИВЕЯТ В МИР И СВЕТЛИНА!
ТАКА НАРЕКЛИ ЗА ЗЕМНИТЕ ДУШИ ЕПОХАТА НА ЛЮБОВТА

- НЕКА СВЕТЛИ МИСЛИ ДА ГИ ВОДЯТ В
ЕЖЕДНЕВНИТЕ ДЕЛА
И ЖИВОТЪТ ДА Е РАДОСТ ЗА НАШИТЕ ОБИЧАНИ ДЕЦА -

ВИНАГИ ДА ПОМНЯТ, ЧЕ ДОБРОТО НОСИ ДОБРОТА
И БЛАГОСЛОВИЯ ОТ СЪРЦЕ ЛЕКУВА ВСИЧКО
НАЙ -ДОБРЕ НА СВЕТА
цитирай
3. анонимен - da pozdravia ot surtse s
26.12.2011 08:34
Chestita Koleda
цитирай
4. horos - Честита и на вас!
26.12.2011 09:21
Бъдете щастливи и се обичайте!
цитирай
5. kiarasoto - Бог се роди !!!
27.12.2011 10:46
Всяка година Христос се ражда из ново и из ново !!!
Любов е когато можеш да го разбереш и да го родиш в сърцето си !
Сила е да го признаеш !
Тялото Христово е ХЛЯБ= БЯЛ44+Х/22=БОГ/=БОГА ЯН=66
ХЛЯБЪТ=112=ХЛЯБ 66+ЪТ46/ЖИВ Е БОГ/=112
ХЛЯБЪТ112+ Е6=118=ХРИСТОС

Цифрите са от 1-до-30 според КИРИЛИЦАТА НИ - Космическото слово на българите.

Тялото Христово е Хлябът=331=Аз съм пътят, истината и живота=331

АЗ СЪМ ХЛЯБЪТ НА ЖИВОТА=248=КОСМИЧЕСКИЯТ РАЗУМ Е=242+Е6=248
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1654383
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031