Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2011 02:06 - Къде в действителност е град Витлеем?
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 51920 Коментари: 27 Гласове:
19

Последна промяна: 28.12.2015 19:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Витлеем    Когато чета за “Второто пришествие” у мен винаги изниква следният въпрос:  Къде ще се появи Христос отново? Предишният път Христос се е появил в плът и кръв и е изживял своя живот на земята.  В Библията пише, че когато влъхвите видели Звездата, те разбрали за раждането на Христос и тръгнали подир нея. Така тя ги отвела в Иерусалим при цар Ирод:    “А когато се роди Иисус във Витлеем Иудейски в дните на цар Ирод, ето, мъдреци от изток дойдоха в Иерусалим и казаха: де е родилият се Цар Иудейски? Защото видяхме звездата Му на изток и дойдохме да Му се поклоним.  Когато чу, цар Ирод се смути, и цял Иерусалим с него. И като събра всички първосвещеници и книжници народни, питаше ги: де трябва да се роди Христос?  А те му казаха: във Витлеем Иудейски; защото е писано чрез пророка: “и ти, Витлееме, земя Иудина, никак не си най-малък от Иудините воеводства; защото от тебе ще излезе Вожд, Който ще пасе Моя народ Израиля”.  Тогава Ирод тайно повика мъдреците и узна от тях точно за времето, когато се е появила звездата, и, като ги изпрати във Витлеем, каза: идете, разпитайте грижливо за Младенеца и, като Го намерите, обадете ми, за да ида и аз да Му се поклоня. Те изслушаха царя и заминаха. И ето, звездата, която бяха видели на изток, вървеше пред тях, докато дойде и се спря над мястото, дето беше Младенецът.”    Ако днес отидете и зададете същия въпрос на някой свещеник, къде ще трябва да се роди отново Христос, не вярвам да ви отговори. И трите големи Християнски религии – Католицизъм, Протестанство и Православие, убеждават вярващите християни че, Христос от Второто пришествие би трябвало да се появи на небето, в някаква слава, така, че всички на земята да го видят. Те се основават на думите на самият Иисус, за Второто пришествие:    “И тъй, ако ви кажат: ето, в пустинята е Той, не излизайте; ето, в скришните стаи е, не вярвайте; защото, както светкавицата излиза от изток и се вижда дори и от запад, тъй ще бъде пришествието на Сина Човечески; защото, дето бъде трупът, там ще се съберат орлите.  И веднага подир скръбта на ония дни, слънцето ще потъмнее, и месечината не ще даде светлината си, и звездите ще изпадат от небето, и силите небесни ще се разклатят; тогава ще се яви на небето знамението на Сина Човечески; и тогава ще се разплачат всички земни племена и ще видят Сина Човечески да иде на небесните облаци със сила и слава голяма; и ще изпрати Ангелите Си с гръмогласна тръба, и ще съберат избраниците Му от четирите вятъра, от единия до другия край на небесата. От смоковницата вземете подобие: когато клоните й станат меки и пуснат листа, знаете, че е близо лято; тъй и вие, кога видите всичко това, знайте, че е близо, при вратата.»    Говорил съм с много християни и всички те вярват в същото. Никой не предполага идването на Христос в човешко тяло така, както това е станало и първия път. А ако той дойде по същия начин, то това би трябвало да се случи отново там, където се е случило и преди. Идването на Христос е като възраждането на Феникса. Арабите твърдят, че той не може да кацне другаде, освен на планината Каф, която е полюсът, или центърът на света. Къде е този център, ако не във Витлеем? Ето защо трябва да знаем къде в действителност се е намирал този град. Този въпрос интересува не само християните по света. Част от изповядващите Ислям също вярват в идването на Месия, наречен Имам Махди. На една стара рисунка на Витлеем от началото на 19 век, виждаме едно малко арабско село, без антични останки и руини, без следа от старото му величие, описвано от старите автори.    image   Нека сега да погледнем и в още по-старите картини и в манускриптите, за да видим как е рисуван този град. Него обикновено можем да го видим на сюжети, свързани с “Раждането на Иисус”, “Поклонението на влъхвите”, “Поклонението на пастирите” и “Бягството в Египет” на Светото семейство. При първият сюжет – “Раждането на Иисус” обикновено няма нарисувани град Витлеем и околността му, за сметка на останалите. Когато за първи път с помощта на Интернет разгледах стотиците картини на тези теми, останах поразен. До 16 век всички художници сякаш бяха завършили една и съща школа, защото рисуваха един и същи неща. При “Поклонението на пастирите” се виждат пейзажи и картини, несъвместими с природата на сочените за Евангелски места в днешна Палестина. Пастирите са нарисувани с необичайни за евреите носии, свирят с каба гайди и кавали, сред природа съвсем различна от тази на Палестина.       http://www.getty.edu/art/gettyguide/artObjectDetails?artobj=2547&handle=li    http://www.getty.edu/art/gettyguide/artObjectDetails?artobj=4229&handle=li
image
http://www.biblical-art.com/biblicalsubject.asp?id_biblicalsubject=685&pagenum=4    Има обилна зеленина, където наистина могат да се отглеждат стада с овце, реки и потоци. Най-интересни са торбите, които носят около кръста си. Те не са никак еврейски. Тези торби са рисувани винаги в тази сцена. Няма значение дали художниците са от Испания, Франция, Германия, Швейцария, Хонландия, Италия или другаде от Средновековна Европа. Те винаги са рисували овчарите с този вид кожени торби. Тогава са ги наричали “булги” така са наричали и хората, които ги носат – булгари.  Почти на всички картини има фон от три, или повече конусовидни хълма, които никак ни подхождат на околностите на днешния Витлеем. Нека сега да погледнем дали Витлеем от старите манускрипти и художници няма някакъв аналог в България – истинската Обетована земя. Град Пловдив е имал девет хълма в древността, а днес са останали само седем. Три от тях са свързани и образуват т. н. Трихълмие, на което е била разположена крепостта на старият Пловдив. Най-големият хълм е Джендем тепе и е разположен на запад от града (днес в неговите очертания). Между него и Трихълмието са разположени и останалите два хълма. Бунарджика е малко по-нисък от Джендем тепе, а Сахат тепе е сравнително малък, спрямо другите два. Марково тепе днес не съществува, а също така и тепето на мястото на бирената фабрика. На изток от трихълмието е и седмият хълм, близо до жилищен квартал Тракия. На старите картини ясно се вижда, че пастирите стоят южно от града, на около десеттина километра, защото хълмовете са разположени в редица. Така биха се виждали и от северната страна на града, но тогава художниците нямаше да рисуват най-големият хълм от ляво. По този начин хълмовете на града изглеждат само от юг. Освен това от северната страна на Пловдив протича и река Марица, която е доста голяма, а тя не е нарисувана на тези картини. От юг са първите височини на планината Родопи и мястото е много подходящо за художник, решил да рисува хълмовете и града по този начин. В Библията няма подробностти за видението на пастирите, освен разказът на евангелист Лука:    “В тая същата страна имаше пастири, които нощуваха на полето и пазеха нощна стража при стадото си. И ето, яви се пред тях Ангел Господен, и слава Господня ги осия; и се изплашиха твърде много. И рече им Ангелът: не бойте се: ето, благовестя ви голяма радост, която ще бъде за всички човеци; защото днес ви се роди в града Давидов Спасител, Който е Христос Господ; и ето ви белег: ще намерите Младенец повит, лежащ в ясли. И внезапно се яви с Ангела многобройно воинство небесно, което хвалеше Бога и казваше: слава във висините Богу, и на земята мир, между човеците благоволение! Когато Ангелите си отидоха от тях на небето, пастирите си рекоха един другиму: да идем до Витлеем, и да видим случилото се там, за което ни възвести Господ. И дойдоха бързешком, и намериха Мариам и Иосифа, и Младенеца да лежи в яслите. А като видяха, разказаха каквото им бе възвестено за тоя Младенец. И всички, които чуха, почудиха се на това, що им разказаха пастирите. А Мариам спазваше всички тия думи, като ги слагаше в сърцето си. И върнаха се пастирите, славейки и хвалейки Бога за всичко, що чуха и видяха, както им бе казано.»    В една църковна легенда са се запазили и други допълнения към този разказ:    «Пастирите първи от земните жители видели чудото, което става, но не го проумели. След ангелското пояснение те станали първи благовестници за раждането на Спасителя. Това били пастирите, чиито стада нощували на половин час от Витлеемската пещера, в къшлите, около стълба Едером. Те били четирима. Църковното предание е запазило имената им - казвали се: Мисаил, Ахиил, Кириак и Стефан. Счита се, че били от близкото село Беит Сагюр»    Нека сега да продължим с нашите разсъждения за град Пловдив, след като знаем и тази информация. Ако приемем, че това се е случило около град Пловдив, то първо трябва да локализирами “стълба Едером”. За това нека да се обърнем пак към старите художници и да видим къде поставят овчарите. На една картина от руският художник А. Иванов от 1850 г. “Явление на ангела, благовествуващ за раждането на Христос”, можем да видим следното. Овчарите се намират на хълм, до който има акведукт и градът Витлеем е срещу тях на друг по-нисък хълм, а между тях са полите на трети хълм. Тази картина е несъвместима с палестинският Витлеем, защото виждаме, че в началото на 19 век там няма хълмове, акведукт, равнина с висока планина зад нея.    rojdestvo.paskha.ru/Rozhdestvo_v_kraskah/Aleksandr_Ivanov_Yavlenie_Angela_pastuham/   Всеки пловдивчанин може да ви каже веднага къде се намира това място. Овчарите на картината се намират на Джендем тепе, което по времето на Иисус се е наричало Кендризо. Известните от римскските монети, сечени в Пловдив, т. н. Кендризийски игри са посветени на този хълм. Едером е може би неправилно прочитане на името Кендризо. Турците са наричали Александър Македонски Искендер и от това име този хълм се нарича така. Александър, Римската империя, турците - всичко си идва на мястото ако се погледне през призмата на Новата хронология. Отсреща е Трихълмието с град Пловдив върху него. Полите на хълма между тях са от Бунарджика, а планината е Родопи и равнината е Тракия. Нека сега да потърсим и селището, от което са овчарите. Те би трябвало да са от близките села около Пловдив. На юг от града днес са селата Марково и Белащица и тук някъде трябва да търсим и селото Беит Сагюр, или Веид Загюр, както би трябвало да е изписано името на това село. В типика на Григорий Бакурияни има едно село, на което нашите историци днес не могат да намерят местонахождението. Нарича се Захариу. На първите карти на България след Освобождението 1878 год., на 1 км. на запад от Белащица се намира следният топоним: Захаридиево ( разв.). Местните наричат днес местността – Заридиево. Земите, които владеели жителите на старото Захаридиево са били чак до централна гара, в началото на 20 век, а навярно и до чертите на старият Пловдив през Средновековието. Ако застанете днес на мястото на старото Захаридиево, ще разберете че много от художниците навярно са посещавали това място, или поне са рисували по някаква картина, или описание на очевидец. Захаридиево написано само със съгласни е ЗХРДВ, а Веид Загюр – ВДЗГР. Не може това да е само някакво си там съвпадение, след като и имета Захаридиево буквално означава – За Хор Диа плюс типичната българска наставката Во. Така в този топоним поколението е запазило спомена, че точно тук са живеели пастирите, станали свидетели За Хор Диа (Бога).

image
Нека да обърнем внимание и на имената на тези пастири. На много от картините с пастирите, освен трима мъже присъства и една жена. Всеки би прочел в «еврейските» имена Мисаил, Кириак и Стефан типично българските Михаил, Кирил и Стефан. В името Акил (КНЛ) се крие женското име Калина (КЛН). Когато знаем това, всичко си идва на мястото. Вече е нормално пастирите да играят хоро, да свирят с гайди и кавали, жените да предат с хурки, да са облечени по този начин и да са на фона на тази природа и трите Пловдивски хълма. 
На една картина на Джовани ди Пауло от 1450 г, която днес се намира в Националната галерия на изкуствата във Вашингтон, озаглавена “Поклонението на влъхвите” можем да видим и още нещо, характерно само за град Пловдив.    image     image

Богородица с младенеца на фона на могилите около Пловдив. 


Централното действие на нея се развива на един скалист хълм, на много интересен пейзаж зад него. В една плодородна равнина се виждат десеттина малки хълма, подобни на могилите около Пловдив. Тази гледка е правила впечатление на много пътешественици минали през Пловдив. Ето и едни от тях, а те са много: 
  "Филипопол лежи на единия от трите хълма, които са отделени от другите планини, и градът, поставен върху тях, изглежда като истинско тяхно украшение. Бяхме във Филипопол и видяхме как по блатистите и водни места расте ориз като жито. Цялата равнина е осеяна със земни могили, за които турците разказват, че са построени за спомен от битки, които са станали някога по тези места и че са гробници на хора, паднали по време на отколешни войни."  Ожие Гизлен дьо Бузбек (1522-1592)    "Като се погледне назад, вижда се, че градът преди време е бил непристъпно място и застроен по друг начин – на три стръмни скалисти хълма, върху които вече няма постройки. Това е било навярно яка, непристъпна крепост. На хълма още се вижда един запустял замък на Филип Македонски. Сега по целия път, от двете му страни, догдето поглед стига, из цялата равнина се виждат високи, остри насипни могили, като малки хълмчета, каквито видяхме и преди това. И може да се преброят по 20, 30 до 40 такива могили; някои са много големи... "  Ханс Дерншвам. Дневник за пътуването му до Константинопол през 1553-1555 г.    Немислимо е този пейзаж да се наложи в днешна Палестина, около градът сочен като библейският Витлеем.  На друга картина, пак на италиански художник от преди Тридентския събор – Джентиле ди Фабиано от 1423 г., която се намира във Флоренция, галерия Уфици, можем да видим как е изглеждала пловдивската крепост на Трихълмието      image     "Името му е Филипопол; “пол” значи град. Когато отидох при немския цар, той много ме разпитва за Пловдив и много съжаляваше и скърбеше, задето той не е под негово владение. Той ми каза: “Ако златото, среброто, желязото и оловото, които се крият в пловдивските планини бяха в моята държава, целият свят щях да завладея.”  Евлия Челеби (1611 – 1683/4 г.)    Какво е искал да каже в действителност немският цар? Какви съкровища са укрити в пловдивските планини, които могат да направят един цар владетел на целият свят? От книгата на Ситчин “Стълба към небето” видяхме, че в град Пловдив е истинската СТЪЛБА КЪМ НЕБЕТО, по която са се изкачвали приживе египетските фараони. Един от преводите на името Вавилон е точно така – Стълба към небето. Къде се е намирал библейският Вавилов? Вавилон на Ефрат, Библа в Ливан, или Баб-и-Али в Истамбул? Град Кайро, край когото се намират прочутите египетски пирамиди, също се е наричал Вавилон по време на мамелюците. Приликата между тези пирамиди и пловдивските хълмове не е случайна. Височините на Хеопсовата, Хефреновата и Микериновата пирамиди е почти идентична с тези на трите най-високи пловдивски хълма – Джендем тепе, Бунарджика и Сахат тепе. Също така и разстоянията между тях и разположението им към реките Нил и Марица. Остава да разберем на какво отговаря Сфинкса на картата на град Пловдив. Сфинкса е комбинация от тяло на БИК, крака на ЛЪВ и глава на ЧОВЕК. Ако вярваме на легендите, че на гърба му е имало и крила на ОРЕЛ, то в него веднага ще познаем библейският символ на четиримата евангелисти. Не само това. Тази четворка животни олицетворява и четирите стихии, които стоят в основата на целият роден свят и всичко живо на него. БИКЪТ, това е елемента ЗЕМЯ, ЛЪВЪТ – ОГЪН, ЧОВЕКЪТ – ВОДА и ОРЕЛЪТ – ВЪЗДУХ. Дали това е искал да каже немският цар под „златото, среброто, желязото и оловото”? Четирите тела в човека, отговарят на четирите стихии и тяхното подчинение отговаря на т. н. КРЪСТ. Христос е носител на този кръст, а от него и във всички религии се е разпространило това учение. В Египет Хор с четирите си деца (стихии), в Индия това са Кришна и Буда. В Персия – Митра, а в Гърция и Рим – Нике и Виктория с колесницата от четири коня. Щом като край трите пирамиди в Гиза има направен такъв паметник на Хор – Христос, то в Пловдив трябва да търсим неговият първообраз. За да го открия къде точно се намира, отново много ми помогнаха старите художници, рисували евангелските събития. Освен тях мястото на пловдивският Сфинкс са отбелязали и много от пътешествениците, минали през Пловдив през вековете. Ето какво пишат те:    „Градът Филипополис е разположен в обширно поле, отворено от всички страни. В това поле се забелязват множество могили, а тамошните граждани разправят, че в тези могили са закопани кости на римляни, които били избити във военно време по тези места.  Една част от същия град е върху възвишение, което не е много високо. Наоколо има още две такива възвишения, които изглеждат като насипани нарочно за бастиони. Из тая местност не се е запазил никакъв знак и спомен от древността освен развалините на два параклиса, построени на кръст от тухли. За един от тези параклиси се разказва, че там св. Павел бил проповядвал много пъти на филипяните. Поради тази своя вяра те често ходят там да се молят. Градските стени са от дълбока древност. Над вратата се забелязват някакви надписи, но толкова изтрити през вековете, че аз не можех да ги прочета...  Между българите се намира едно население, което се нарича павлини (павликяни); те били християни, обаче изповядвали вярата със забележителни грешки и се считали последователи на учението на свети апостол Павел, когото уважавали повече от колкото неговия господ Исус Христос, и при кръщениего употребявали огън. Обаче намерили се свещеници от римската вяра, които разкрили заблуждението на тези глупави люде, нуждаещи се от поучение. Тези свещеници намерили случай и ги обърнали в своята вяра, която те сега упорито изповядват.”  Пол Рико. История на сегашното състояние на османската империя. Париж, 1670    „На петнадесетия ден ние стигнахме София, главния град на България...  Докато стояхме там, откъдето беше изпратен куриер за Виена, владиката от града споходи негово превъзходителство и ни показа черквата, която бе вън от града и за която казваха, че била построена преди хиляда и четиристотин години.  След два дни почивка ние тръгнахме и като преминахме софийската долина, пред нас се изпречиха Родопите, дето едно време Орфей е свирел тъй сладко на арфата си. От върха на тази планина извират седем извора, които местните жители и до днес наричат “седемте Орфееви чешми”, като вярват, че сълзите, които той е пролял за жена си Евридика, са дали началото на тези извори. Тази планина и планината Хемус, които са съединени помежду си, отделят България от Романия, която в старо време се наричала Тракия, една от шесте провинции, които в римско време са образували Дакия...  Жителите на България са изживели много въстания – може би повече от коя и да е друга страна...  Колкото за Тракия изобщо, преди да я завладеят гърците и да я цивилизоват, нейното население било едно от най-варварските в света. Те (траките) оплаквали раждането на децата си и пеели на умрелите си; при това те били войствен народ и никога не са били напълно подчинени, додето не ги покорили римляните.”  Джон Рърбъри 1664г.    Можем да се обърнем отново към старите художници и да видим дали не са рисували сюжети от Пловдив свързани с Христос и Богородица.    www.wga.hu/art/b/beuckela/flight_e.jpg   На тази картина наречена „Бягство в Египет” виждаме нещо много интересно, което никак не се свързва с днешната Палестина. Нещо друго. На нея има голяма плавателна река с две ладии и речен сал, които са се виждали често през 19 век на пристанището на река Марица в град Пловдив. Вижте селяните с гуглите, сякаш са слезли от някоя българска икона. На тази картина художникът е използвал един оригинален начин да покаже колкото се може повече от подробностите на града. Той е огънал южния бряг на реката. В дясната страна ясно се вижда Небет тепе с крепостта върху него и реката, която тогава е минавала в подножието му. От ляво са двата големи хълма – Бунарджика и Джендем тепе. Това не може да се нарисува по този начин, освен ако авторът на картината не е идвал лично в града.    www.abcgallery.com/B/bellini/bellini65.html   Тук Богородица е нарисувана на фона на Старият град в Пловдив. От ляво се вижда част от Сахат тепе, а отзад е Стара планина.    www.arthistoryarchive.com/arthistory/christian/images/GiovanniBellini-Madonna-of-the-Meadow-1500-10.jpg   Същия сюжет нарисуван отново от Джовани Белини.      www.nationalgallery.org.uk/paintings/attributed-to-bernardino-da-asola-the-madonna-and-child
  image             Богородица на Трихълмието.    www.wga.hu/art/g/giovanni/paolo/madonna.jpg       image   Тук Богородица с Младенеца са седнали на ръба на един от Хълмовете, който е т. н. Сфинкс. Тук, на ръба на Джанбаз тепе е било мястото, където се е родил Христос. На това място, където днес е Понеделник пазара, до 18 век е имало църква, която днес е съборена. В началото на 19 век на нейно място е построена цървата Св. Параскева (Петка). Тук е проповядвал и Св. Павел и на това място са идвали влъхвите, да се поклонят на раждането на Христос.    cgfa.acropolisinc.com/angelico/p-angeli28.htm   http://www.lib-art.com/imgpainting/8/6/9468-adoration-of-the-magi-albrecht-d-rer.jpg    http://writingqueen.files.wordpress.com/2008/12/magi_adoration_gentile_da_fabriano_1423.jpg    Това е цялата истина за Раждането на Христос. Той е роден в град Пловдив, в България, а не в соченият днес от всички град Витлеем. В обратен прочит Витлеем е Меелтив. Ако заменим М с Б заради гръцкото изписване на града, то ще стане БеелТив. Пулпудева е едно от старите имена на града, което е написано отново на гръцки. Те гърците нали си нямат буквата Б тук са я заменили с П. Бул, Бел, Бал са наричали Христос и Дева. Бул и Дева в обратен прочит се е превърнало в днешният Витлеем. Останалото с подмяната е извършено от църквата и злите сили, които днес за съжаление управляват нашия свят.  Но Бог има други планове и затова изпраща такива като мен, да възвърнат истината на хората.     



Гласувай:
19



1. horos - Булга, Паласка
17.10.2011 11:24
2. Паласка - кожена кесия, която виси закачена на колана. Интересното е, че на латински "галската" кожена кесия се нарича "bulga", а този, който носи "галска" кожена кесия - "bulgar". Типът колани с закачени на тях паласки се нарича "български колан" в ранното средновековие. В староирландските саги името на народа на Болг се свързва с характерните за тези хора торби (bulg,bag), които те носели със себе си. Същите саги разказват, че народа Болг живеел на Балканите но бил заробен от гърците, и се преселил в Ирландия. Очевидно в староирландските саги се говори за пеласгите, чието истинско име е БОЛГ.
цитирай
2. horos - Трия коментари!
17.10.2011 13:33
Когато някой се заяжда и се опитва да спамира темата, просто го трия. Не искам да падам на нивото на подобни "умници". Това е моят блог и той е като моята къща. Нека на гости ми идват само такива, на които им е приятно тук. Щом като не им е приятно, какво правят при мен. Та толкова много блогове има и толкова теми на хора, които не са луди. Ходете и четете при тях.
цитирай
3. dolsineq - Прав си, че обилната зеленина не ...
17.10.2011 16:43
Прав си, че обилната зеленина не отговаря на природата на Витлеем. Знаеш ли, има логика, след като и Орфей е тракиец, а религията на Исус е продължение на учението на певеца е някак неестествено да нямат обща етновръзка. Да не забравяме, че траките са силно вярващи, най-добрите гадатели и астролози.
цитирай
4. blagovestie - :)))
17.10.2011 16:46
Хорос, а не е ли била озорваща обиколката на Мария и Йосиф, на път за преброяването, от Пловдив към Йерусалим? :))

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%B5%D0%BC

http://bible.netbg.com/bible/index.php?m=dic

Иначе ми беше интересно да те прочета :)
цитирай
5. horos - Така е!
17.10.2011 22:31
(((Прав си, че обилната зеленина не отговаря на природата на Витлеем. Знаеш ли, има логика, след като и Орфей е тракиец, а религията на Исус е продължение на учението на певеца е някак неестествено да нямат обща етновръзка. Да не забравяме, че траките са силно вярващи, най-добрите гадатели и астролози.)))

Орфей според мен е ипостас на Христос. Хор Тео (Орфей) = Божествения Хор. Андроник І е дубликат на Христос. Виж как е умрял според старите художници:

http://en.wikipedia.org/wiki/Andronikos_I_Komnenos

Това напомня ли ти на смъртта на Орфей?
цитирай
6. horos - )))Хорос, а не е ли била озорваща ...
17.10.2011 22:34
)))Хорос, а не е ли била озорваща обиколката на Мария и Йосиф, на път за преброяването, от Пловдив към Йерусалим? :))

Озорващо ще е да продължаваш да ме четеш.
цитирай
7. kagami5 - Интересно ми беше, въпреки, че за ...
17.10.2011 23:57
Интересно ми беше , въпреки, че за мене има спорни моменти. Поречието на Струма някога се е наричало Палестина.
цитирай
8. blagovestie - Мислиш ли? :))
18.10.2011 07:19
Докачливост или просто обикновено прекомерно честолюбие? ;)

Може и да не съм разбрала посланието ти, но е факт, че библейският Витлеем съществува и днес, както и преди векове и го има на всяка библейска карта, приятелю, не се сърди на мен за това.
Въпросът с художническите прищявки е различен, но той сам по себе си не доказва нищо, защото това не са портрети или копия на пейзажи, а нечия представа, а изкуството е предимно творчески подход, изкарване навън на това, което е вътре, и всички знаем колко субективен е този процес, колко свобода на интерпретацията позволява.

Пак казвам - беше ми интересно да прочета идеята ти, но определено съм на друго мнение, което не пречи изобщо да не се озорвам при прочита й по простата причина, че съм достатъчно свободна като мислене и светоусещане, Хорос, нещо, което показваш, че ти липсва с неумението ти да търпиш чужди мнения...

Светъл ден! :))
цитирай
9. horos - Мисля!
18.10.2011 07:52
Мислиш ли? :)) Докачливост или просто обикновено прекомерно честолюбие? ;)

Може и да не съм разбрала посланието ти, но е факт, че библейският Витлеем съществува и днес, както и преди векове и го има на всяка библейска карта, приятелю, не се сърди на мен за това.
Въпросът с художническите прищявки е различен, но той сам по себе си не доказва нищо, защото това не са портрети или копия на пейзажи, а нечия представа, а изкуството е предимно творчески подход, изкарване навън на това, което е вътре, и всички знаем колко субективен е този процес, колко свобода на интерпретацията позволява.

Пак казвам - беше ми интересно да прочета идеята ти, но определено съм на друго мнение, което не пречи изобщо да не се озорвам при прочита й по простата причина, че съм достатъчно свободна като мислене и светоусещане, Хорос, нещо, което показваш, че ти липсва с неумението ти да търпиш чужди мнения...

Светъл ден! :))

Нито едното, нито другото. Просто - чувство за хумор. Защо не си направи усилието да прочетеш и някоя и друга тема от блога ми? Този Витлеем не го вадя от контекста на Библията, а си е логично на мястото на Пловдив. Всички библейски карти са късни фалшификати. Художниците преди реформата рисуват Витлеем по един и същи образец. Разбирам малко от изкуство, защото случайно това ми е и работата. Когато става въпрос за библейски сюжети съществува едно нещо, което се нарича "канон". Този "канон" не позволява на никой художник, на който са му възложили да илюстрира дадено библейско събитие да проявява индивидуален "творчески подход". Тук е изключена всякаква "свобода на интерпретацията". Иначе няма да се приеме от този, или тези, които са възложители, а те обикновено са хора на църквата.
Уважавам чуждите мнения, когато са поднесени (като сега твоето) със знание и интелект. Виж как се получава градивна критика, от която и останалите могат да научат нещо.
цитирай
10. blagovestie - Сега вече влязохме в подходящия тон :))
18.10.2011 09:35
Прав си, не съм чела нещата ти назад, което е недостатък, особено ако има тясна взаимовръзка на тази тема с предишните, но времето ми за блога намаля драстично в последно време...

Но как ще обясниш преброяването, за което казах в първия ми коментар, ако трябваше да изминат пътят от Пловдив до Йерусалим? Не се заяждам, бих била щастлива, ако Витлеем е тук, нали разбираш, но ако е така искам подобаващо обяснение (не от теб, по принцип) :))

А именно заради опитът за бягство от канона, художниците са намирали своя начин все пак да втъкат идеята си (личната, субективната, прокрадващите се идеи в онези времена), нали тълкуват картините на Леонардо да Винчи днес въз основа именно на подобни тълкувания и излязоха сума ти странични теории, на които като нищо и той самият би се учудил :))
цитирай
11. horos - Знаеш ли какво ще направя?
18.10.2011 17:37
Ще напиша нова тема за тези събития. Трябва ми само малко свободно време и на мен. Така ще отговоря по-подробно на въпроса ти.
цитирай
12. blagovestie - Ще наглеждам :))
18.10.2011 17:39
Благодаря ти и хубава вечер, Хорос! :)
цитирай
13. bven - Много интересен материал даваш за учене, но той потвърждава даденото от Милан Миланов за градовете на България.
18.10.2011 22:38
Всъщност цялата древна история от библията се е състояла тук, на тази свещена земя. Трябва само да се сетим кои са библейските персонажи. Ето малко инфо:

http://bven.blog.bg/poezia/2011/07/10/istinata-za-moisei.780343
Хубава вечер!
цитирай
14. horos - Благодаря!
19.10.2011 08:21
Опитвал съм се да чета Миланов, но нещо се разминаваме в знанията. Той пише много глупости, които не може да докаже по никакъв начин. Някой му ги бил казал и т. н. И моите неща звучат невероятно, но за сметка на това си ги доказвам. Човек не трябва да се осланя само на интуицията си, на слухове и клюки. Трябва поне малко да знае.
цитирай
15. letopisec - horos,
22.10.2011 06:51
ходил ли си някога в Каравелово, някой твърдят, че името идва от карма Авелова...Ако имаш път натам непременно посети Мария, тази жена, която по Божия воля не е напускала дома си от 1992 г., защото както казват мнозина Иисус й е рекъл "който дойде да те намери", ще ти помогне много в търсенията; не че нещо ще ти натрапи, не...просто сам ще разбереш това, което искаш да разбереш от нея; о. Васил от храма "Св. Богородица" в околийския град, прекара остатъка от живота си в Каравелово...Как ще намериш, Мария ли? Какво ще научиш от една жена, ли? Просто от поста ти разбирам, че говорите неща от един и същ извор, за който е речено: пиеш, пиеш и се ненапиваш...
цитирай
16. krisdimaryana - Много интересно и уникално!
21.11.2011 15:44
Много инетересно и уникално! Излиза, че българите сме божий народ!
Както казва народа: "Истината винаги излиза наяве, рано или късно!"
цитирай
17. анонимен - Христос е в астралния свят с етерно тяло
22.11.2011 08:31
Христос около 5,6 000г. слиза надолу от висшите светове до физическия свят, слезе, свърза се с хората и с Земята, и сега пое обратния път нагоре да "прибира" хората в Бога. Хората ще отиват към Христос т.е. ние ще се дигнем в астралния свят, после в менталния свят и така нагоре докато станем едно цяло с Бога

Христос никога няма да се появи във физическо тяло, това е невъзможно
цитирай
18. horos - Наизустени глупости!
22.11.2011 08:56
(((17. анонимен - Христос е в астралния свят с етерно тяло
08:31
Христос около 5,6 000г. слиза надолу от висшите светове до физическия свят, слезе, свърза се с хората и с Земята, и сега пое обратния път нагоре да "прибира" хората в Бога. Хората ще отиват към Христос т.е. ние ще се дигнем в астралния свят, после в менталния свят и така нагоре докато станем едно цяло с Бога

Христос никога няма да се появи във физическо тяло, това е невъзможно)))

Ей, за тебе Христос никога няма да дойде. Нито в астралния, нито в менталния свят.
цитирай
19. анонимен - Еврейте не са богоизбран народ!
06.01.2012 10:27
Еврейте не са богоизбран народ!
Те сами протръбиха това на цял свят без някои да ги пита за това!
Ако ние дадем повече гласност на българската история и факти, както еврейте правят без задръжки и церемонии, ще бъдем най-светият народ.
По натура българинът има запазили се здрави, духовни ценности за разлика от еврейна и е логично при древността на историята ни, за която в последно време се говори много да е вярно казаното от теб.
Трябва да се дава по възможност по-голяма гласност на тези факти и да се подкрепят от историци с международна признателност.
Тогава нашата история ще блесне в ярка светлина, както Ванга е предсказала за нас българите! Благодаря за труда ти Хорос!
цитирай
20. horos - Аз правя каквото е нужно.
06.01.2012 21:21
Вие също трябва да се потрудите малко за разпространяването на тези нови истини. Но всичко си идва с времето. Детето се ражда не когато искаме, а когато то реши. Навярно е дошло времето да се пробуди заспалият български народ.
цитирай
21. анонимен - Хареса ми статията ти Хорос, а това ...
15.07.2012 16:12
Хареса ми статията ти Хорос, а това което аз знам е,че и Исус и Орфей са светлинното същество от Сириус или така почитания от българи и траки Бог Хелиос- Светлината - Белият Конник - синът на Тангра и негови превъплащения за да ни се предаде Учението на Светлината. Има една американска книга на 7 ченелинга и се казва "Анна бабата на Исус", а се знае, че тази негова баба е тракийска Жрица владееща Знанието на Светлината. Дълбоко съм убедена, че Исус е бил и тръгнал от България и дори ми бе казано, че до своята 33 годишнина Той се е обучавал на тракийско жреческо знание в школа Тепето, а не в Тибет. Само, че тази школа ми се каза, че е била под града Перпирикон. АСЛЕД РАЗПВАНЕТО НА КРЪСТТА ТОЙ СЕ ДОГОВАРЯ С мАРИЯ-Магдалина да се дърнат в тази школа и така и става.Той - неговото тленно тяло е в България.
цитирай
22. aantoniya - за Пловдив
16.07.2012 18:33
Уникални стенописи откриха археолози в Пловдив
10.07.2012, 14:31 (обновена 10.07.2012, 14:46)
news. bg
Коментари (3)

Гробница, която принадлежи на Южния Некропол на Филипопол, е голямото откритие в археологическото лято. Находката е открита в началото на май, но разчистването е забавено, заради последвалата административна процедура.

Причината е, че гробницата е ситуирана в сложна градска инфраструктура - над нея минава газопровод, в близост до канализация и трасето на улица от централна градска част, съобщава радио Пловдив.

Вътрешните й стени са със стенописи, като най-изненадващото е, че те изобразяват библейски сцени, които нямат аналог по нашите земи, а на близките са в катакомбите на Рим.

Археологът Мая Манолова уточни, че гробницата е с размери 2 на 1 метър и на двете дълги страни е изрисувано възкресяването на Лазар от Христос с много добре запазени бои в пет цвята - червено, бяло, черно, охра и зелено. Тя каза още, че на другите две стени също са представени християнски символи - кантарос с двата пауна, което символизира извора на живота.

Гробницата е от началото на четвърти век, но след окончателното почистване и сериозна научна работа ще бъде окончателно датирана.

След реставрирането гробницата ще бъде експонирана. Сега се обсъжда като вариант Баня Старинна, която може да стане великолепен музей, посочи кметът Иван Тотев.


цитирай
23. aantoniya - Уникални стенописи откриха арх...
16.07.2012 18:51
aantoniya написа:
Уникални стенописи откриха археолози в Пловдив
10.07.2012, 14:31 (обновена 10.07.2012, 14:46)
news. bg
Коментари (3)

Гробница, която принадлежи на Южния Некропол на Филипопол, е голямото откритие в археологическото лято. Находката е открита в началото на май, но разчистването е забавено, заради последвалата административна процедура.

Причината е, че гробницата е ситуирана в сложна градска инфраструктура - над нея минава газопровод, в близост до канализация и трасето на улица от централна градска част, съобщава радио Пловдив.

Вътрешните й стени са със стенописи, като най-изненадващото е, че те изобразяват библейски сцени, които нямат аналог по нашите земи, а на близките са в катакомбите на Рим.

Археологът Мая Манолова уточни, че гробницата е с размери 2 на 1 метър и на двете дълги страни е изрисувано възкресяването на Лазар от Христос с много добре запазени бои в пет цвята - червено, бяло, черно, охра и зелено. Тя каза още, че на другите две стени също са представени християнски символи - кантарос с двата пауна, което символизира извора на живота.

Гробницата е от началото на четвърти век, но след окончателното почистване и сериозна научна работа ще бъде окончателно датирана.

След реставрирането гробницата ще бъде експонирана. Сега се обсъжда като вариант Баня Старинна, която може да стане великолепен музей, посочи кметът Иван Тотев.



Обърнете внимание, че не е базилика или раннохристиянска църква , а гробница с библейски сцени и възкресението на Лазар!
цитирай
24. aantoniya - пак за Пловдив и стенописите
16.07.2012 18:58
http://novatv.bg/news/view/2012/07/12/32978/%D0%A3%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D1%88%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0-%D0%B2-%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2-/
цитирай
25. aantoniya - Уникална гробница в Пловдив
16.07.2012 19:32
Открита е гробница с уникални стенописи - библейски и възкресението на Лазар. Намерени са разхвърляни кости на 4 трупа, което показва, че грабницата е ограбвана.
цитирай
26. minchomin - цитат: ". . . . Къде ще се появи ...
28.10.2013 16:39
цитат: "....Къде ще се появи Христос отново? Предишният път Христос се е появил в плът и кръв и е изживял своя живот на земята....".
Казвам ти веднага НИКЪДЕ. Трудно ще го зарбереш защо така ти казвам. Много си написал, но знай, че всичко е библейска и твоя измама. Бъди жив и здрав!
цитирай
27. jzonkom - Знаех си!
03.09.2016 19:23
Овации за поста и разследването! Остана обаче едно- пещерата. Там където се е родил.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1654566
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031