Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2015 22:59 - Писмо на Нострадамус до синът му Сезар
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 3070 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Писмо на Мишел Нострадамус към неговият син Сезар. 

 

Посвещавам на Сезар Нострадамус, моя син, с пожелания за дълъг живот и щастие.

Твоето късно появяване, Сезар Нотърдам, сине мой, ме подтикна да по­светя повечето от времето си на постоянни нощни бдения, тъй че обличайки ги в писмена форма, да ти оставя спомен след телесното изчезване на твоя родител [и това ще стане] за благото на цялото човечество, [а негов източник беше] онази божествена същина, извлечена от астрономическите превращения, които ми е отредено да разбирам. И тъй като Господ Безсмъртния се възрадва, задето ти трябва да се явиш под природната светлина на този зе­мен бряг съвсем наскоро и годините ти още не могат по никой начин да се назоват зрели [брачни или формирали се], и [докато не] достигнеш възмъжа­ването, [ти] не ще можеш да получиш [моето послание] [предвид] слабото ти разбиране - [аз виждам] че онова, което съм принуден да посоча след като си ида, не е възможно да ти се остави в писмена форма, инак то ще бъде унищожено под ударите на времето — наистина гласът на моя наследствен дар за окултно прорицание ще ме последва в гроба. Имам също основание да смятам, че събитията на човешкото начало са неопределени, а всичко се насочва и управлява от непостижимото всемогъщество на Бог, който ни вдъхновяване с екстатично опиянение като дух на дълбока меланхолия, а със свидетелство за въздействието на звездите: само божествено одухотво­рените могат да предсказват определени неща в пророчески дух. Защото колко дълго и колко често съм пророкувал за онова, което е писано да се случи, а също и по различни земи, Признавайки, че всичко това е ставало вследствие на Божествената сила и вдъхновение, и [колко често] [съм предвиждал] и някои радостни и зловещи събития, които с все по-нарастваща бързина по-късно се случваха в друг климат и земи по света. Желанието ми бе да мълча поради страха ми да не причиня вреда - и не само в настоящето време, но и за в бъдеще - и да се въздържа от писане, защото [съвременните] царства, секти и религии ще се променят толкова диаметрално противоположно на днешните възгледи, че ако разкрия какво ще се случи в бъдеще, тези [днеш­ни] царства, секти, религии и вероизповедания ще открият, че [бъдещето] има толкова малко общо с тези фантазии, та по-скоро ще изпитат необходи­мост да прокълнат онова, което бъдещите векове ще започнат да приемат и виждат като истина.
Помисли също и за онова, което е казал истинският Спасител: "не давайте свято нещо на кучетата, нито хвърляйте бисерите си пред свинете, да не би да ги стъпчат с краката си и се обърнат да ви разкъсат." (Матея 7:6) По-късно [аз] реших да възпирам езика и перото си пред хартията, тъй като предвидих пришествието на простолюдието. [Затова пишех] в мъгляви и загадъчни из­речения събитията от бъдещото развитие на човечеството, особено най-важ­ните от тях и онези, които възприех, [и като правех така] не смущавах и не накърнявах крехките душевни чувства, обгръщайки моите писмена в мъгла­та на почти неразбираем, но най-вече пророчески език, тъй като: "Си скрил това от мъдрите и разумните, тоест от могъщите и от царете, а си го открил на младенците" (Матея 11:25), а също на Пророците, благодарение на Бог Безсмъртния и Неговите добри Ангели, получават те духа на пророчество­то, с който виждат далечното и бъдещите събития; защото нищо не се случ­ва без Него, чието велико могъщество и доброта към създанията Негови е толкова велика, че все още в тях съществуват, колкото и да са подложени на други влияния, благодарение на техния добър гений този пророчески огън и сила и стигат до нас: това ни е дарено, като лъчите на Слънцето, което оказва въздействие на елементарните, както и на неелементарните тела. Колкото до нас, простите тленни хора, ние не можем да постигнем нищо с помощта на нашите собствени понятия и нашата способност да разкрием невидимите тайни на Господ, нашия Създател. "Не е за вас да знаете години или времена" (Деянията на Апостолите 1:7). Ала в настоящето или бъдещето може да се появят хора, на които Господ Създателят наш може би ще пожелае да раз­крие чрез причудливи озарения някои тайни на бъдещето, в съответствие с разсъдителната астрология, точно тъй, както и в миналото някаква сила и произволни способности са ги спохождали като огън и са ги въодушевявали да преценяват както човешките, така и Божествените вдъхновения. Защото се труди Божественото, онези, които са съвършено абсолютни, Господ ги извършва; онези, що са по средата, ангелите; а третия вид - злите [духове]. Но, сине мой, аз говоря тук малко мъгляво; колкото до скритите пророче­ства, що идват посредством крехкия дух на огъня, понякога благодарение на съждение, нарушено в размисъл за най-далечните звезди, оставайки при това в напрежение и наблюдавайки, пророчествата, които ние [можем] по удиви­телен начин да запишем на хартия и да ги произнасяме без страх или срам и твърде немногословно. Но защо [ще попиташ ти]? Защото всичко е станало чрез Божествената сила на всемогъщия вечен Бог, от когото произлиза и всич­ко добро. И нещо повече, сине мой, макар да съм заслужил име на пророк, аз не желая да си присвоявам толкова ласкателен титул понастоящем. Тъй като онзи, когото наричат пророк сега, някога се е наричал провидец. Защото пророк - строго казано, сине мой е онзи, който вижда неща, далечни от естественото възприятие на всички създания и хора. И например, може да се случи така, че пророкът, благодарение на съвършената светлина на пророче­ството, очевидно проблеснала пред него, [е способен да види] неща, които са Божествени, както и човешки; което той не може още да разбере, защото следствията от предсказването на бъдещето се простират твърде надалече. Тъй като непостижимите тайни на Господ и тяхната действена сила принад­лежат към измерение твърде отдалечено от естественото човешко познание, водейки своето незабавно начало от свободната воля. Те предизвикват по­явяването на събития, които сами по себе си не биха могли да привлекат достатъчно внимание, за да станат известни, нито посредством човешко предчувствие, нито посредством каквото и да е друго скрито познание или добродетел, събрани под небесния свод, нито дори посредством съвремен­ния факт на цялата вечност, която обхваща цялото време като такова. Но посредством някаква неотделима вечност и благодарение на Хераклитовото вълнение случващите се събития стават известни чрез небесните движения. Аз не казвам, сине мой, че знанията за всичко това засега още не могат да се отпечатат в твоя слаб ум, не [казвам] че много далечните събития не се на­мират в пределите на разбирането на разсъдителния човек, най-малко пък онези, които са проста екстраполация, която умният човек прави на текущи­те събития - те по някакъв начин са грижливо скрити от него, но от друга страна не може да се каже, че те са явни. Но съвършеното познаване на съби­тията не може да бъде получено без божествено вдъхновение, тъй като ця­лото пророческо вдъхновение получава своята главна движеща сила от Гос­под, нашия Създател, а вече после от късмета и природата. По каква причи­на пророчеството може да се сбъдне частично или да бъде правилно пред­сказано [само] пропорционално на степента, в която сравнимите събития са се проявили подобно или пък не са се проявили. Защото човешкото разбира­не, бидейки умствено, не ще види скритото, докато не получи помощ от глас, идващ от лимба (1) посредством тънък пламък, сочещ какво ще е направ­лението на бъдещите събития. И нещо повече, сине мой, умолявам те никога да не пожелаеш да използваш своето разбиране за такива мечти и тщесла­вия, защото те изсушават тялото, влачат душата [към бездната] на вечните мъки и носят нещастие на слабите чувства. [Искам да те предпазя] особено от напразната и повече от отвратителна магия, отдавна прокълната от Све­тото Писание и Божествените канони [на Църквата]. Разсъдителната астро­логия обаче е изключена от подобно осъждане. Защото именно с помощта [на подобно] вдъхновение, на Божественото откровение и неуморните нощ­ни бдения и изчисления ние можем да облечем нашите пророчества в думи. Макар че подобна окултна философия може и да не се проклина, аз нямах желание да правя достояние на широката публика всичките й развращаващи съждения. На мое разположение бяха няколко книги, които са били скрити в течение на много векове. Ала в страха си какво ли би могло иначе да се случи с тях, аз [ги] подарих [на бог] Вулкан и дори когато той започна лако­мо да ги поглъща, ненаситният пламък озари въздуха с необикновена фосфоресценция, по-ярка от светлината на естествения пламък, ярка като мълния, внезапно огряла къща, сякаш лумнала в пожар. Тъй че, именно за да може в бъдеще ти да не кривнеш от пътя в търсене на съвършеното превращение на среброто или златото, или на други неповреждащи се метали, намиращи се в земята или скрити във вълните, аз превърнах [тези книги в пепел]. Ала [още повече] аз искам да ти разкрия онова съждение, което идва посред­ством разпознаването на полученото при обръщането към небесата. Благо­дарение на подобна [проницателност] ти може би ще придобиеш знание за бъдещи събития, като при това напълно се абстрахираш от причудливите въображения [неща], които ще започнат да се появяват. Ограничавайки опи­санията на местности чрез привеждане в хармония на божественото и свръхе­стественото вдъхновение с астрономическите изчисления, може с достатъч­на точност да се назоват местности и определени времена, с окултна точ­ност, увереност и божествена способност. Посредством тази [способност] циклите на времето - минало, настояще и бъдеще - се сливат в единна веч­ност: защото всичко е голо и разкрито (Послание към евреите 4:13) И тъй, сине мой, въпреки своя крехък разсъдък ти ще можеш лесно да проумееш, че всичко, което е съдено да се случи, може да се предскаже с помощта на светилата небесни нощем, които са естествени заедно с духа на пророче­ството. Не че искам да приема титула или качеството на пророк заради раз­криването на вдъхновението, подобно на кой да е смъртен, аз съм точно тол­кова далече в знанията и чувствата си от Небесата, колкото стъпалата Него­ви от Земята. Аз не мога да претърпя несполука, да сгреша, да бъда изма­мен, макар да съм най-големият грешник на света, податлив на всички чо­вешки слабости. Ала много пъти в седмицата ме обзема пророчески екстаз и чрез изнурителни изчисления, потапяйки своите нощни занимания в при­ятен аромат, аз съставих няколко книги с пророчества, всяка от които съдържа сто астрономически катрена(2) с пророчества, които пожелах да изкажа мал­ко мъгляво. Тези безсрочни пророчества се простират от настоящата до 3797 година. Възможно е някой учудено да повдигне вежди, щом види толкова надалече простиращо се време и превращения на всичко под лунния свод, които ще се случат и ще [бъдат] повсеместно възприети по цялата Земя, сине мой. Но ако постигнеш естествения период на човешкия живот, тогава и ти ще можеш да видиш под своите родни небеса онези [поразителни] гря-дущи събития, [които] съм предсказал. И макар че единствено безсмъртният Господ знае дълговечността на излъчваната от Него светлина, аз честно каз­вам на всички онези, на които Той желае да разкрие Своето грандиозно ве­личие - колко то е неизмеримо и неизвестно - след продължителен и мелан­холичен екстаз, че тайното Божествено се разкрива на пророка по два основ­ни начина, които се съдържат в разбирането на този вдъхновен прорицател. Единият идва посредством внушението, което пречиства свръхестествената светлина у оногова, който предсказва по положенията на звездите, даващи възможност да се пророкува с помощта на Божественото откровение; други­ят идва в резултат на лично участие в Божествената вечност, благодарение на което качество пророкът е в състояние да проумее какво му е подсказано от собствения му Божествен дух чрез Господ, нашия Създател, и естестве­ното внушение; тъй че всичко предсказано е истинно и има безплътен про­изход. Тази светлина и тънкият пламък [на вътрешната искра Божия] са все действени и имат възвишена основа, не по-малка от естествената чистота и естествената светлина, което прави философите толкова уверени в себе си, че благодарение на принципите на първата причина те са проникнали в са­мата сърцевина на най-възвишените доктрини. Ала стига за това, сине мой, защото не бива да се отклонявам твърде много от бъдещите възможности на твоите чувства. Аз намирам, че писмената ще претърпят невероятни несрав­ними с нищо загуби. Намирам също, че преди бъдещия вселенски пожар светът ще види толкова много потоци вода и толкова силни наводнения, че едва ли ще остане дори едно място, непокрито с вода, и това ще трае толкова дълго, че по цялата топография на сушата и народите, които я населяват, всичко ще изчезне. Нещо повече, преди и след тези порои много народи крайно рядко ще виждат дъждове, докато от небето ще се изсипе тъй огром­но количество огън и горящи метеорити, че не ще остане нищо непогълнато от огъня. И всичко това ще се случи малко преди последния пожар. Тъй като макар че планетата Марс ще завърши своя цикъл, в края на неговия после­ден век всичко отново ще се повтори. Някои ще се струпат във Водолея за няколко години, а други в Рака за по-дълъг срок и завинаги. А засега ни води Луната - благодарение на всеобщата сила на вечния Бог, когато тя завърши своя пълен цикъл [1889-2250], Слънцето [XX в.], а после Сатурн [Века на Водолея] ще дойдат. Според небесните знаци управлението на Сатурн ще върне повторно [Века на Козирога] и тъй като всичко вече е предначертано, светът после ще стигне до своя последен завой към смъртта. От този насто­ящ момент аз мога да запиша, че преди да минат 177 години, 3 месеца и 11 дни, с бедствия, продължителен глад и войни, но най-вече с наводнения, светът между днешния ден и достигането на този предопределен срок, [как­то често се е случвало и по-рано], на няколко пъти преди и [наново] след това ще бъде толкова разрушен, и много малко ще остане, и никой желаещ не ще се намери да работи по нивите, които ще останат подивели също тол­кова време, колкото са били обработвани. И според видимите съждения на звездите, макар да се намираме в седмото число на хилядолетието - което бележи края на всичко, - ние се приближаваме към осмата сфера [цикъл], която се намира в небесния свод на разширението на размерите на осмата сфера, когато великият вечен Господ ще дойде и ще завърши въртенето и небесните тела ще възобновят движението си, и висшето движение ще на­прави Земята устойчива и безопасна за нас, неотклоняваща се от век към век(3) докато Неговата Божия воля не повели друго. И нека бъде Неговата воля, а не другояче. Много ли [ще се намерят] двусмислени мнения над всички истинни причини чрез мечтите на Мюсюлманина, а също понякога дори от Господ Създател с помощта на огнените послания, донасяни от Неговите ангели на огъня, представя пред нашите външни чувства, и дори пред очите ни, събитията от грядущите пророчества и онова, което представлява значи­телно бъдещо обстоятелство. И те трябва да се явяват пред оногова, който предсказва. Защото предсказанието, направено от външното познание, без­погрешно се преценява заедно с външната светлина и посредством нея. Спра­ведливо е, че онази част, която изглежда като разбиране, идва само чрез по­вреждане [разкриване?] на чувството на въображението. Причината за това е твърде очевидна. Всичко се предсказва чрез посредничеството на Боже­ственото вдъхновение и чрез ангелските духове, вдъхновяващи човека, кой­то пророкува, надарявайки го със способността да предсказва, озарявайки го, подтиквайки го по-напред от фантазиите му чрез различни нощни появи. Вече в началото на деня той може да потвърди пророчеството с астрономи­чески изчисления, като съедини най-свещеното предсказание за бъдещето не с друго, а със свободна смелост. И виж сега, сине мой, какво откривам в своите изчисления, които са в съгласие с разкритите от вдъхновението, че мечът на смъртта се приближава сега към нас във вид на чума и война, по-ужасни от всички видени от предишните три поколения, а също и глад, кой­то ще се стовари върху Земята, и често ще се завръща там, в съответствие сциклите на звездите, и както е казано: и ще дойда аз с железния жезъл, и ще ги поразя с ударите си. Защото милосърдието Негово не ще се яви изобщо известно време, сине мой, преди повечето от моите пророчества да се сбъднат, ала тъкмо след сбъдването ще се реши. После на няколко пъти по време на зловещи бури аз ще ги тъпча, казва Господ, и ще ги смажа без жалост (нето­чен цитат от Исайя 63:3). И хиляди други събития ще се случат поради пото­пите и непрестанните порои, тъкмо както съм посочил и описал по-пълно всичко в други мои пророчества, които съм изразил в дълга проза, посочвай­ки местата и времето, и продължителността им, та онези, които дойдат по-късно, да ги видят и да познаят събитията, безпогрешно случили се; тъй както и останалите, които, както отбелязахме, са казани по-ясно - защото макар и да са донякъде мъгляви, смисълът им ще бъде разбран. Когато му дойде времето и когато падне пелената на невежеството, ситуацията още повече ще се проясни. С това завършвам писмото си, сине мой. А ти приеми този дар от баща си, Мишел Нострадамус, който се надява, че ти ще проуме­еш всяко пророчество, записано във всеки намиращ се тук катрен. Моля се на безсмъртния Господ Той да пожелае да ти дари дълъг живот в добро и процъфтяващо щастие.

От Салон 1 март 1555.


[1] В римокатолическата теология - преддверие на рая или ада, място, което служи за убежище за душите на умрелите некръстени деца или на праведниците, умрели преди пришествието на Христос. - Бел. рус. прев.

[2] (фр. quatrain) Строфа от четири стиха; четиристишие. — Бел. пр.

[3] Неточен цитат от Псалм 94:5




Гласувай:
4



1. shtaparov - Нострадам- това е Настрадин: само ...
05.03.2018 00:10
Нострадам- това е Настрадин: само името му е леко изменено за да прилича на "френско".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1654501
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031