Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2014 23:32 - Библейските Содом и Гомор са в България.
Автор: horos Категория: История   
Прочетен: 7079 Коментари: 2 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

 

Содом и Гомор

 

[18:20] И рече Господ: голям е поплакът против Содом и Гомора, и грехът им е твърде тежък;

 [18:21] ще сляза и ще видя, дали постъпват тъкмо тъй, какъвто е поплакът против тях, който стига до Мене, или не; ще узная.

[18:22] И като потеглиха мъжете оттам, отидоха в Содом; Авраам пък стоеше още пред лицето на Господа.

 [18:23] Тогава Авраам се приближи и рече: нима ще погубиш праведника с нечестивеца заедно (и с праведния да стане същото, каквото с нечестивия)?

 [18:24] В тоя град, може би, има петдесет праведника; нима ще погубиш и не ще да пожалиш (всичкото) това място заради петдесетте праведници (ако се намират) в него?

 [18:25] не може да бъде, Ти да постъпиш тъй, че да погубиш праведника с нечестивеца заедно, та същото да стане с праведния, каквото и с нечестивия; не може да бъде това от Тебе! Съдията на цялата земя ще постъпи ли неправосъдно?

 [18:26] Господ рече: ако намеря в град Содом петдесет праведника, заради тях ще пожаля (целия град и) всичкото това място.

 [18:27] Авраам отговори: ето, реших се да говоря на Господа, аз, който съм прах и пепел:

 [18:28] може би, до петдесетте праведници да не достигнат пет; нима заради петте Ти ще погубиш целия град? Той отговори: няма да го погубя, ако намеря там четирийсет и пет.

 [18:29] Авраам продължаваше да говори с Него и рече: може би, ще се намерят там четирийсет? Той отговори: няма да направя това и заради четирийсетте.

 [18:30] И рече Авраам: да се не прогневи Господ, загдето ще говоря: може би, ще се намерят там трийсет? Той рече: няма да направя това, ако се намерят там трийсет.

 [18:31] Авраам рече: ето, аз се реших да говоря на Господа: може би, ще се намерят там двайсет? Той отговори: няма да погубя и заради двайсетте.

 [18:32] Авраам рече: да се не прогневи Господ, загдето ще кажа още веднъж: може би, ще се намерят там десет? Той отговори: няма да погубя и заради десетте.

 [18:33] И Господ си тръгна, като престана да говори с Авраама; Авраам пък се върна на мястото си.

Преди да започна да пиша тази книга публикувах доста части от нея в разни български форуми в интернет. Отзивите за нея бяха меко-казано критични. Даваха ми се разни диагнози, триеха ме постоянно, гонеха ме от форумите, дори и се пишеха заплахи за живота ми. За пет години се намериха едва десетина човека, които ме подкрепиха в начинанието ми. За тях и заради други като тях пиша тези неща, а не за останалите. Това аз го знам и не го публикувам заради пари, слава и други подобни облаги, а заради Истината. В българските духовни общности се говори за ролята на България в света, но нищо не се прави. Както казва един приятел, всички продължават да вършеят на едно гумно, на което от много време няма и зрънце жито. Въртят като полуслепи коне и единственото, което постигат, е да вдигат много прах. Историци, археолози, църкви, духовни общности и обикновени човеци въртят около кръга, без да виждат резултатите от това въртене. Лошото не е в това, а в опитите им да унищожат всеки, който се опита да осветли малко тяхната дейност. Е, затова идват онези, тримата мъже, и очистват гумното. Така на времето се е случило и със Содом и Гомор. Ако и при тях беше дошъл някой да ги предупреди, то те навярно само биха му се изсмели, или да го убият в най-лошия случай.

 [19:1] И дойдоха двамата Ангели в Содом вечерта, когато Лот седеше при Содомските порти. Като ги видя Лот, стана да ги посрещне, поклони се с лице доземи

 [19:2] и рече: господари мои! отбийте се в дома на вашия раб, пренощувайте и умийте нозете си и, като станете утре заран, ще продължите пътя си. Но те отговориха: не, ние ще нощуваме на улицата.

 [19:3] Но той настойно ги придумваше; и те тръгнаха след него и дойдоха у дома му. Той ги нагости и им опече пресни пити, и те ядоха.

 [19:4] Още не бяха легнали да спят, и градските жители, содомци, млади и стари, целият народ от всички краища на града, заобиколиха къщата,

 [19:5] извикаха Лота и му думаха: де са човеците, които дойдоха при тебе да нощуват? Изведи ни ги да ги познаем.

 [19:6] Лот излезе при тях до входа, заключи вратата подире си,

 [19:7] и рече (им): братя мои, не правете зло;

 [19:8] ето, имам две дъщери, които още мъж не са познали; по-добре тях да изведа при вас, и правете с тях, каквото искате, само на тия човеци не правете нищо, понеже са дошли под покрива на къщата ми.

 [19:9] Но те (му) казаха: дръпни се оттука. И рекоха: пришълец е, а иска да съди; сега ще постъпим с тебе по-лошо, отколкото с тях. И навалиха силно върху тоя човек, върху Лота, па се приближиха да строшат вратата.

 [19:10] Тогава ония мъже протегнаха ръце и вкараха Лота при себе си вкъщи, па заключиха вратата (на къщата);

 [19:11] и поразиха човеците, които бяха при вратата на къщата, от малък до голям, със слепота, тъй че те се изпомъчиха да търсят вратата.

 [19:12] Тогава ония мъже рекоха на Лота: кого другиго имаш още тука? Било зет, било твои синове, или твои дъщери, и който и да е твой в града, - всички изведи от това място,  [19:13] защото ние ще съсипем това място: голям поплак има против жителите му пред Господа, и Господ ни прати да го погубим.

 [19:14] Тогава Лот излезе и говори със зетьовете си, които щяха да вземат дъщерите му, и рече: станете, та излезте от това място, защото Господ ще съсипе тоя град. Но, на зетьовете му се стори, че се шегува.

 [19:15] Щом пукна зора, Ангелите подканяха Лота да бърза и му казваха: стани, вземи жена си и двете си дъщери, които са при тебе, за да не погинеш поради беззаконието на града.

 [19:16] И понеже той се бавеше, мъжете (Ангелите), по Господня милост към него, взеха за ръка него, жена му и двете му дъщери, и го изведоха, та го оставиха вън от града.

 19:17] А когато ги изведоха навън, един от тях рече: спасявай душата си; не поглеждай назад и нийде не се спирай в тая околност; спасявай се в планината, за да не погинеш.

 [19:18] Но Лот им отговори: не, Господи,

 [19:19] ето, Твоят раб намери благоволение пред очите Ти, и велика е Твоята милост, която си направил с мен, че ми спаси живота; но аз не мога се спаси в планината, да не би да ме постигне зло и умра;

 [19:20] ето, по-близо е да бягам в тоя град, който е малък; ще побягна там; той е малък, и животът ми (зарад Тебе) ще се запази.

 [19:21] И му рече: ето, за твоя угода ще направя и това: няма да съсипя града, за който ти говориш;

 [19:22] побързай, спасявай се там; защото Аз не мога свърши делото, докле ти не стигнеш там. Затова е и наречен тоя град Сигор.

 [19:23] Слънцето изгря над земята, и Лот стигна в Сигор.

 [19:24] Тогава Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от Господа от небето,

 [19:25] и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и (всички) растения земни.

 [19:26] А Лотовата жена погледна назад и се превърна в солен стълб.

 [19:27] Сутринта рано стана Авраам и (отиде) на мястото, дето бе стоял пред лицето на Господа;

 [19:28] и погледна към Содом и Гомора и към целия простор наоколо и видя: ето, дим се дигаше от земята като дим от пещ.

 [19:29] Когато Бог съсипваше (всички) градове по оная околност, спомни си Бог за Авраама и изпрати Лота изсред съсипните, когато разоряваше градовете, дето живееше Лот.

Содом и Гомор са градове, които се споменават в книгата Битие, в Танах, в Новия завет и Корана. Според Тората, царствата Содом и Гомор били съюзени с градовете Адма, Зебоим (Цевоим) и Вала (Зоара или Сигор).Тези пет града се намирали в плодородна равнина. Във времената на Авраам Яхве наложил божие наказание над Содом и Гомор и два други близки града, които били изпепелени от огън и жупел. Единствено град Зоара бил пощаден. Поради слабите археологически доказателства за съществуването на двата града, историчността на Содом и Гомор все още е обект на полемика сред историците. Виждате, че по начина, по който аз търся, това не е проблем. Не е проблем и намиране на историческите прототипи на тези библейски градове. За имената на двата града има създадени разни хипотези, които нямат никакво приложение в това изследване. Времето, в което историците препращат тези събития също не е вярно. Днес е прието, че унищожаването на Содом и Гомор се е случило близо 1500 години преди Вавилонския плен и последното заточение на евреите. Ако направим паралел с българската история, то виждаме, че Содом и Гомор са били унищожени малко след битката при Черномен. Всички „извори“, като тези на Страбон, Йосиф Флавий и други, нямат никаква стойност. Те или са фалшификати, или са с фалшиви редакции от по-късните църковни преписвачи. Но и в двата случая не носят никаква правилна насока за търсене и локализиране на библейската топонимия. 

В изследванията си аз попаднах на правилната следа и от мен се искаше само упорито да я следвам. Така подобни „Гордиеви възели“ (като Содом и Гомор) сами се развързваха пред очите ми. Тези градове трябваше да се намират във владенията на Сярското княжество. Углеша и Вълкашин с тяхната история описана тук, ме накараха да търся в тази посока. Само два града отговаряха на описанието на Содом и Гомор. Това бяха град Сандански и откритата наскоро Хераклея Синтика край Рупите.

Археологическите разкопки и на двата града – Сандански (Медиус – СДМ, Содом при обратно четене, Дезидава, Свети Врач) и Хераклеа Синтика, Петра pтr  при обратно четене rтp – Гомор, Гором - градът на Хор (при м. Рупите) показват, че и двата града са разрушени при някакво голямо земетресение. Останалите три града, които са били съюзени с тях според Тората са: Адма, Зебоим (Цевоим) и Вала (Зоара или Сигор). Единствено Вала не е бил напълно унищожен от земетресението и затова Лот се е отправил нататък. Наистина е така, защото останките му личат и днес. Това е Валовища (Вала), или Демирхисар на турски и на гръцки: Σιδηρόκαστρο, Сидирокастро. Сигор и Зоара са анаграма на турската дума Хисар.

В своята География Страбон сочи, че местните жители, близо до Моасада (да не се бърка с Масада), разказват, че „някога имало тринадесет обитавани градове в тази област, от които Содом е бил метрополия“. Били изоставени заради чести земетръси и изригвания на лава и гореща вода, носеща асфалт и сяра. Днес и Сандански и Рупите са известни със своята минерална вода, а в античните останки на град Сандански се открояват множество обществени сгради и раннохристиянски базилики, включително и раннохристиянски епископски комплекс. Това сочи, че Страбон е бил прав, но днешните историци четат и тълкуват погрешно неговата География.




Гласувай:
5



1. injir - Да. Считат, че тези два града са били ...
07.06.2014 12:40
Да . Считат ,че тези два града са били на острови в Италия . А е възможно да са били около Рупите.
цитирай
2. horos - Така е!
07.06.2014 13:24
Този текст е изваден от контекста на цялото изследване на Библията. Събитията с градовете Содом и Гомор са свързани с Битката при Черномен от Българската история.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: horos
Категория: История
Прочетен: 1661773
Постинги: 275
Коментари: 691
Гласове: 1502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930